2010. november 18., csütörtök

Maria V. Snyder: Magic Study

Yelena 14 év után visszatér a hazájába, Sitiába, egyrészt hogy megtanulhassa kontrollálni a varázserejét, másrészt pedig hogy annyi év után újból találkozzon a családjával. Csak sajnos azt, hogy az elmúlt éveket Ixiában töltötte, mindenki kicsit ellenségesen nézi, és a testvérétől kezdve a fél klán azt hiszi, hogy Yelena a parancsnok egyik kéme. De a lány még így is lelkesen veti bele magát a tanulmányaiba, egyedül az rendítheti meg a dolgokat, hogy egy újabb varázsló törekszik hatalomra, és hogy célját elérje, fiatal lányokat kell testileg és lelkileg megerőszakolni. Ismerős?


Már nem azért, de én a Poison Study után úgy vártam a folytatást, és valahogy mégis csalódnom kellett. Azért, mert a Magic Study egy az egyben ugyanaz, mint a Poison Study, csak gyengébb. És akkor most nem azt mondom, hogy nem tetszett, mert én a Poison Studyt is imádtam, ezt is imádom. Egyszerűen csak voltak dolgok, amik most nem kellettek volna. Valek és Yelena kapcsolatát egyáltalán nem ilyennek ismertem meg; és én nagyon szeretem Arit, Yancot és Valeket, nagyon jó is volt őket viszontlátni, főleg mert azt jelképezték, hogy Yelena mindig számíthat rájuk - de mégis minek? Mikor más sem történt köztük, mint hogy Yelena folyton azt éreztette velük, hogy nincs szükség rájuk, amikor meg szüksége lenne, akkor meg nem jönnek. Azt például meg sem tudom számolni, hogy Yelenát hányszor rabolták el a rész alatt, de az biztos, hogy ebből kettő csak felesleges időhúzás volt, és csak rosszabb lett tőle a könyv. Valahogy azt sem hiszem el, hogy az összes részben ilyen megerőszakolós gyilkolós varázslókat kell felvonultatni, nincs más ötlete az írónőnek? Másféle gonoszok is vannak a világon!


Remélem a harmadik, befejező részt már pozitívabb szájízzel fogom letenni, mindenesetre én máris belevetem magam a Fire Study-ba. És még egyszer hangsúlyozom, nekem nagyon tetszett a Magic Study is, annak ellenére, hogy most csak a negatívumokat hangsúlyoztam. Mert végülis nem tudtam letenni, de az első rész akkor is sokkalsokkal jobb volt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése