2010. november 11., csütörtök

Maria V. Snyder: Posion Study

Mit választanál, a gyors halált, vagy a lassú mérget? Ezt a kérdést teszik fel a kivégzésére váró Yelenának, aki az utóbbit választja azzal, hogy a Parancsnok ételkóstolója lesz. A 19 éves lánynak ezután el kell merülnie a mérgek veszélyes világában, de emellett szabadon járhat-kelhet a kastélyban, ami a többhónapos fogság után igazán felemelő érzés. Ám a lány mégsem teljesen szabad, köszönhetően Valeknak, aki a legelső pillanatban megitatja Yelenával a Butterfly's Dust nevű mérget, ami néhány órán belül végezne a lánnyal, ha az nem kapná meg minden nap az ellenszérumot.


Ami engem illet, én gyakorlatilag már innentől kezdve imádtam az egész világot, és ez az imádat szerencsésen kitartott a könyv végéig, és már bele is merültem a folytatásba, a Magic Study-ba. Amilyen egyszerű a stílusa a könyvnek, valahogy mégis sikerült egy árnyalt világot létrehoznia az írónőnek, egy fordulatokkal teli történettel. Nem volt annyira kiszámítható sem, és még az sem tudott zavarni, hogy a végére átváltott helyenként egy picit ponyvába a dolog, mert akkorra már annyira megkedveltem mind Yelenát, mind Valekot, mind pedig a köztük kialakult kapcsolatot.


Yelena egy nagyon erős női jellem, egyszerűen nem lehetett nem szeretni. Annyi mindenen keresztülment, ami nemhogy nem törte meg őt, de még erősítette is, mind lelkileg, mind fizikailag. Megérdemelte a második esélyt az életre, bár meggyilkolta a jótevőjének a fiát, gyakorlatilag minden oka megvolt rá, és ezért nem lenne szabad elítélni az ember lányát. Ez tetszett nekem nagyon, hogy látszólag ez egy nagyon szigorú törvények által kormányzott ország, ám mégis vannak kisebb kibúvók, lehetőség egy új életre, amit Valek időnként meg is ad. A következő rész is remélem, hogy hasonlóan jó lesz, a címéből is gondolom, hogy megint egy újabb tanulási folyamatnak lehetünk tanúi, csak most nem a mérgekkel és emberekkel kapcsolatban, hanem sokkal inkább a varázserejét kell majd kontrollálnia Yelenának. Még csak most kezdtem el, de már nagyon várom, hogy folytathassam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése