2010. október 22., péntek

Cassandra Clare: Clockwork Angel

Ennek a könyvnek a borítójába szerettem teljesen bele, de nem mertem elolvasni, mert fogalmam sem volt róla, hogy milyen kapcsolatban áll a Végzet Ereklyéivel, ezért inkább gyorsan bepusziltam a már meglévő három kötetet, amit szerencsére imádtam is. Aztán most, hogy végre rávetettem magam a kezdeti célomra, rá kellett jönnöm, hogy ez valahogy nem volt az igazi. Lehet, hogy ezt kellett volna hamarabb elolvasnom. Vagy tartanom kellett volna egy kis szünetet. Mindenesetre ezt a kötetet én meglehetősen untam, egyrészt mert borzasztó kiszámítható volt, másrészt mert pont olyan volt, mint a végzet ereklyéi, csak más időben, más helyen, más nevekkel, és a Star Wars elemek nélkül (nem testvérek, senkinek az apja nem a főgonosz... ja, utóbbit még inkább visszavonom).


Mert igen, itt is vannak Árnyvadászok, itt is van (= egyelőre még nincs, de lesz) szerelmi sokszög, itt is van egy lány, akinek első látásra abszolút semmi köze nincs az Árnyvilághoz, mégcsak a létezéséről sem tud, aztán persze kiderül, hogy mégiscsak nagyobb szerepe van a dologban, mint azt gondolta. Aztán ott van a visszahúzódó srác, valami titokkal a múltjában, ő a látszólagos rosszfiú, aki valójában mégiscsak törődik másokkal, de ezt a világért sem mutatná ki. Az ő legjobb barátja is őriz egy nagy titkot, de ő legalább kedves, de tényleg annyira, hogy olyan már a világon nincs. Aztán van egy idegesítő lánykarakter, aki látszólag senkivel sem törődik... hoppá, szerintem ő tényleg nem törődik igazán senkivel, csak saját magával. Legalábbis én még semmi szerethetőt nem tudtam felfedezni benne. Meg akad még néhány szereplő, akik aktívan illetve említés szintjén már szerepeltek a Végzet ereklyéiben, mint Magnus Bane, Church, vagy Camille.


Ennek ellenére én nem mondom hogy rossz volt, meg azt sem mondom, hogy ez egy az egyben a csontváros, egyszerűen csak úgy érzem, hogy az írónő választhatott volna valami más témát is. Szerintem sokkal több van benne, és nem csak az előző sorozatának a sikerét kellene ilyen szinten meglovagolnia. Szerettem ezt a világot, de köszönöm szépen, nekem egyszer elég volt. Ettől függetlenül el fogom olvasni a folytatást, de meg kell hogy mondjam, annyira azért nem várom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése