2010. október 18., hétfő

Így neveld a sárkányodat

Régóta érdekelt ez a film, egynéhány ismerősöm is mondta, hogy aranyos, szóval mindenképpen az előbb-utóbb megnézős kategóriába tartozott nálam a film. Jó, hogy most kerítettem rá sort, mert a gyereklelkemnek nagyon jót tett ez a kis mese. Bár voltak benne olyan részek, amiknél más esetben már rég elmorzsoltam volna egy-két könnycseppet, a vicces részeken azért tudtam nagyon jól szórakozni.


Van valahol egy messzi vikingfalu, ami aktívan küzd a kártevők ellen. Na nem holmi kis rágcsálókról van szó, hanem valódi sárkányokról, akik igencsak megkeserítik az emberek életét. Na de most vikingekről van szó, akik számára a sárkány szó annyit tesz "irtandó", éppen ezért újra és újra felveszik a harcot a tűzokádó lények ellen, kerüljön akár a falujukba - amit éppen ezért minden támadás után teljesen újra kell építeniük.


Ebben a faluban lakik Hablaty, aki ez alapján minden, csak nem igazi viking. Ám még így is sikeresen megsebesít egy nagyon ritka sárkányt, de ahelyett hogy megölné, inkább szabadon engedi. Sőt, össze is barátkozik vele. Aztán rájön arra, hogy tulajdonképpen nem is a falujukat támadó sárkányoktól kell tartaniuk, hanem valami sokkal rosszabbtól. De persze senki sem hajlandó Hablatyra hallgatni.


Amit én kifejezetten imádtam a filmben, az az volt, ahogyan Hablaty és Fogatlan között egyre inkább kialakult a barátság. Fogatlan tündéri kis sárkány, bár én akaratlanul is mindig Stitch és egy Pokémon keverékét láttam benne, de ez már legyen az én bajom. A vikingek viszont nagyon is idegesítettek, pedig én is pont így képzelem el őket, de talán éppen ezért nagyon ellenszenvesek voltak.


A film alapján szolgáló könyvekre pedig nagyon kíváncsi lennék. Meg a film folytatására is, ha majd lesz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése