2010. július 6., kedd

Richelle Mead: Blood Promise (Véreskü)

Még februárban mondtam azt, hogy elkezdtem olvasni a 4. részt, és igen, sajnos ez mostanáig tartott. Azt persze tudtam, hogy ez a rész más lesz, mint a többi, tekintve hogy nem az akadémián játszódik, de bíztam abban, hogy ez is ugyanolyan jó lesz, elvégre az első három résznek esküszöm, hogy minden szavát ittam. Most valahogy nem. Pedig ahogy olvasgattam blogokat, nagyjából mindenkinek ugyanúgy tetszett ez a rész is, mint a többi, de nekem egy picit sikerült csalódnom. Legalábbis az elejében.


A történet ugyanis ott kezdődik, ahol az előző rész véget ért. Vagyis Dimitriből strigoi lett, Rose pedig amolyan ki nem mondott ígéretként elhatározza hogy megkeresi a szerelmét, és megöli. És persze hol máshol kereshetné Dimitri-t, mint a szülőhelyén, Szibériában. És most mit ne mondjak, ez volt az a rész, ami engem valahogy egyáltalán nem tudott lekötni. Hiába ismertünk meg egy csomó új szereplőt, Sydney-t az alkimistát, Dimitri családját, Rose egy igen közeli rokonát (legyen meglepetés, hogy kit), és hiába kaptunk betekintést Rose és Liss kötelékén keresztül Liss életébe is, valahogy nem volt az igazi. De természetesen mindent kárpótolt a könyv második fele, ami viszont már tényleg letehetetlen volt.


Ki tudnék még emelni egy csomó pozitív dolgot, egyrészt azt, hogy még mindig úgy gondolom, hogy ez az egyik legkidolgozottabb vámpírregény, amit valaha olvastam. Egyrészt mert egy nagyon jól felépített világban játszódik, másrészt mert eddig semmi olyan dolog nem történt, amiről én úgy gondolom, hogy ez most nagyon nem illik ide, vagy logikátlan. Harmadrészt pedig nem fogja az írónő elkövetni azt a hibát, hogy a végtelenségig húz egy olyan sorozatot, amit pár rész alatt teljesen jól be lehet fejezni, tekintve hogy már csak két kötet van hátra. Meg persze az ígért spin-offok. És még egy amolyan utolsó pontként szeretném kiemelni, hogy imádom Adrian-t. De biztos vagyok benne, hogy lemaradunk egy Rose-Adrian happy endről, pedig az igazat megvallva én inkább arra vágyom. Mert sajnos legyen akármilyen más is Dimitri, Rose nem valószínű, hogy le fog mondani róla.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése