2014. január 9., csütörtök

Katie Cotugno - How to Love

Ez a könyv határozottan elkerülte a figyelmemet, szintén év végi/ év eleji toplistázgatás során találtam rá, a Katie's Book Blogon ráadásul jobban is szerepelt, mint a Fangirl - gondoltam, hogy akkor ezt nekem mindenképpen olvasnom kell. Elöljáróban annyit jegyeznék meg, hogy ha elkezdenék toplistázgatni, nálam ezen a két listán lenne rajta: "az év legérdektelenebb könyvei"; "könyvek, amikről hallottam hogy jók, de valójában annyira azért mégsem". Persze nem azt mondom, hogy olvashatatlan volt és rossz, tisztában vagyok azzal is, hogy én hol rontottam el a dolgokat... baromira nem tudtam megkedvelni a két főszereplőt.

Reena mindig is totálisan bele volt zúgva Sawyerbe, legalábbis azóta, amióta csak az eszét tudja. A srác azonban kábé még azt sem vette észre, hogy Reena egyáltalán a világon van (ami mondjuk röhej, most akkor van a szüleiknek egy közös vállalkozásuk, és együtt ebédelnek-e minden héten, vagy nem?). Aztán az egyik leglehetetlenebb helyzetben valahogy mégis egymásra találnak, és a kavaros szerelmük eredménye, hogy Sawyer szó nélkül lelép 3 évre, Reena pedig magára marad - illetve nem, mert Sawyer gyerekét hordozza piciny szíve alatt. Aztán Sawyer a derült égből visszapottyan egy jó 3 évvel később, nem igazán tudjuk hol járt, ugyanis a gyerek-dologról most értesül először. Mindenesetre Reena élete végre normális kerékvágásba kezdett rázódni, imádja a babáját, talált egy rendes srácot, akivel ugyan nincs olyan heves kapcsolata, mint tudjukkivel, de legalább elfogadná őt úgy, ahogy van. A lényeg a lényeg, megint betoppan az életbe Sawyer, és újfent szépen összekuszálja ebben a szerencsétlen lányban a dolgokat.

Öööö... szerintem ezt most kéne abbahagynom, erről a könyvről nem tudok normálisan írni. Pedig nem volt rossz, inkább csak átlagos. Katie sem ír rosszul, ha meg tudtam volna kedvelni a szereplőket, akkor valószínűleg egészen más lett volna a véleményem. Akinek például szimpatikus ez a Sawyer gyerek, egészen biztosan imádni fogja a könyvet.

A cselekmény egyébként párhuzamosan folyik két időben, van egy előzményszál, a 3 évvel ezelőtt, amikor még Reena menthetetlenül bele volt szerelmesedve Sawyer-be, aki észre sem vette, és a legjobb barátnőjével járt. Amikor pedig rájönnek, hogy nekik együtt kellene lenniük, a körülményeik addigra annyira mások, hogy nem igazán helyénvaló. Ez a rész egyébként határozottan jó volt. Aztán van a jelenkori szál, a 3 évvel később, amikor Sawyer újra felbukkan. És nekem ez nagyon nem tetszett, mert hiába erősödött meg Reena (és igen, volt olyan pillanat, amikor azt hittem, hogy meg tudom kedvelni a csajt), gyakorlatilag a srácnak csak csettintenie kell, és már ugrik is. Próbálják erőltetni, hogy Reenának van új szerelme, a kislánya, Hannah, de gyakorlatilag egyből lepasszolja, amint Sawyerről van szó. Mert hát ő a gyerek apja... na és az elmúlt 3 év?? Oké, hogy nem tudott a terhességről, na de akkor is szó nélkül elhúzott. Miért kell ilyen hamar megbocsátani Sawyer csinos pofijának? Mert az nekem nem mentség, hogy ő indulás előtt benézett volna elköszönni, csak a körülmények úgy hozták, hogy erről meg a lány nem értesült. Ami meglepő, hogy a befejezés mindezek után egészen jó lett.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése