2011. december 7., szerda

Ally Condie: Crossed (Matched #2)

Keresve a jövőjét, ami talán nem is létezik, és hogy rájöjjön kivel is szeretné majd megosztani, Cassia a Külső Tartományokba utazik, hogy megtalálja Ky-t, akit a biztos halál reményében száműztek oda. Azonban mire rátalálna, Ky éppen elszökött, de szerencsére nyomokat is hagyott maga után, amiket csak Cassia találhat meg. Cassia az utazása során sok olyan dolgot megkérdőjelez, amit eddig kedvesnek tartott, és egyre bizonyosabb az elhatározása, hogy csak Ky-al tudja elképzelni a jövőjét. Legalábbis amíg meg nem változnak a szabályok, nem tűnik fel a felkelés lehetősége, és amíg ki nem derül valami olyasmi Xander-ről, ami mindent megváltoztathat.


Nagyon szerettem Ally Condie-tól a Matched című könyvet (megjelent magyarul, juppi!), és éppen ezért én személy szerint nagyon vágytam már a folytatásra is. De nem egészen erre. Mert mi a frászkarika volt ez kéremszépen? Csúfság lenne azt mondani, hogy semmi sem történt, mert valami biztos történt. Csak mivel egy hónapja olvastam és azóta lusta voltam blogot írni, most mégannyira sem emlékszem, hogy mi volt benne. Konkrétan az első részre jobban emlékszem, mint erre itten. Mintha Condie itt szépen megpihent volna, elégre az első rész siker volt, akkor a másodikat is biztos meg fogják venni, nem kell ide nagy történet. Remélem, hogy a harmadik részre összeszedi magát, amit mondjuk ez után nem fogok habzó szájjal várni, de azért még annyi maradt bennem, hogy mondjuk... reménykedjek?


Szóval a második rész pontosan onnan folytatódik, ahol az első rész abbamaradt, csak a lelkesedés fogyott el egy picit jobban. A két főszereplőnk konkrétan egy helyben toporog mind a 350+ oldal alatt, oké, nem fizikailag értem, hanem fejben. A mellékszereplőket pedig éppen azért nem lehet megkedvelni, mert Cassia és Ky fején keresztül látod őket. Pedig akár még érdekesek is lehettek volna, vagy éppen megmenthették volna a történetet, mert én Indie-t elsőre egészen szerethetőnek találtam. Csak aztán az történt, hogy láttuk őt Cassia fején át, meg Ky fején át, és aztán csak azon járt a fejem, hogy hogy lehet így elrontani egy potenciálisan jó karaktert?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése