2010. január 20., szerda

Könyvfront 2010

Ez a bejegyzésem nem valami időszerű, tekintve, hogy már javában benne járunk a januárban, de szerettem volna összeszedni, hogy mik azok a könyvek, amiket a jövőben (=idén) szeretnék elolvasni. Mostanság elkezdtem más könyves blogokat is olvasni (lásd linkeknél) és láttam, hogy sokan írtak amolyan összefoglalót a tavalyi évről, de nekem erre még nincs lehetőségem, mivel augusztus végén kezdtem el blogolni, és arra már nem is nagyon emlékszem, hogy előtte mik voltak. Ezért is kezdtem el blogot írni, egyféle emlékeztetőként magamnak. Kicsit meg is lepődtem, hogy 4 hónap alatt 42 és fél könyvet elolvastam (és még így is van pár, ami innen kimaradt, többnyire novelláskötetek, illetve egyes sorozatok x. részei), mert bár ezt eddig is tudtam, hogy sokat olvasok, de számadataim még nem voltak. Az biztos, hogy ez a 100. bejegyzés, amiben megengedhetem magamnak, hogy felsoroljam azokat a könyveket, amik már a polcomon pihennek, illetve amiket még szeretnék idén elolvasni.


Az egyelőre biztos, hogy a jól bevált sorozatokat mindenképpen fogom folytatni, egyrészt Charlaine Harris-től a Sookie Stackhouse sorozatnak még van egy novelláskötete, A Touch of Dead, de hamarosan 10. (vagy ha a novellákat is számítjuk 11.) rész is megjelenik, a nem túl bizalomgerjesztő című Dead in the Family. Az írónő más irományaiba is mindenképpen belenézek, polcon van már a Grave Sight, egy új sorozatának az első része is, illetve a (szerencsére nem sorozat) Sweet and Deadly, meglehetősen régi regénye is. Kim Harrison-ra is lehet még bőven számítani, egyrészt még van hátra két megjelent kötete Rachel Morgan-nek, a Where Demons Dare és a White Witch, Black Curse. De mire idáig eljutok, valószínűleg megjelenik a következő rész is, a Black Magic Sanction. El fogom még kezdeni tőle a Madison Avery sorozatot is, első kötete a Once Dead, Twice Shy, ami ha tetszik, akkor előrendelem a hamarosan megjelenő második részt is, aminek a címe Early to Death, Early to Rise lesz. Nekem még tetszik a Vámpírakadémia, szóval várható még egy Shadow Kiss, Blood Promise, és az idén megjelenő Spirit Bound is. Aztán hogy ne legyen elég a vámpírokból, biztosan el fogom kezdeni a Vampire Diaries sorozatot is, The Awakening és The Struggle már a polcon. És mivel hamarosan megjelenik a Kiválasztott is (Éjszaka háza sorozat), most erőteljesen gondolkozom a dolgon, még akkor is, ha igazából nem is nagyon érdekel. Szóval ezt csak úgy halványan jegyeztem meg.


Akad még a polcomon egynéhány Joanne Harris is, mint a Szederbor, Bársony és keserű mandula, Szent bolondok, Urak és játékosok, illetve The Evil Seed. Meg aztán nemsokára megjelenik a Blue-eyed Boy is. Van pár Neil Gaiman is, mint a Sosehol, Anansi fiúk, The Graveyard Book, M is for Magic és a Terry Pratchett-tel közös Good Omens. Akad egy pár Meg Cabot is, mint az Avalon High, Locsifecsi királynő, Heather Wells rejtélyes esetei 1. Akkor ha már a polcról mazsolázunk, akkor Stephen Fry A viziló, Lindquist Hívj be, Daniel Keyes Érintés, Orhan Pamuk Az új élet, Doris Lessing Az arany jegyzetfüzet, Jasper Fforde The Eyre Affair, Simone Elkeles Leaving Paradise, Thomas Harris Silence of the Lambs, Noel Streatfeild Ballet Shoes, Libba Bray Rettentő gyönyörűség, Michelle Richmond A köd éve, Niffenegger The Time Traveler's Wife...


El akarom kezdeni végre a Dresden Files-t, kezdve a Storm Front-tal, meg szeretem a zombis-szörnyes klasszikusokat is, így várható egy Mr Darcy, Vampyre és egy sokat emlegetett Sense and Sensibility and Sea Monsters. Várható Scott Westerfeld-től a Csúfok, ha az tetszik, akkor később a Szépek. Az biztos, hogy fogok még olvasni Lawrence Blocktól (A betörő, akit szekrénybe zártak, A betörő, aki eladta Ted Williamst, Ha a szent kocsma bezár már biztosnak látszik), Raymond Chandlertől (The Long Good-bye már a polcon), John Grishamtől várható Az ítélet eladó, A Cég, a Manipulált esküdtek és talán még sok más is. Tetszenek a válogatás kötetek is, mint a Pokoli báléjszakák, My Big Fat Supernatural Wedding és Honeymoon. Szóval ilyesmik.


Könyvesboltokban szoktam szemezni egy csomó könyvvel, a teljesség igénye nélkül például ezekkel: Suzanne Selfors Mentsük meg Júliát!, A. M. Jenkins Night Road, Polly Shulman Rajongás, Cassandra Clare Csontváros, Monika Feth Eperszedő, Maggie Steifvater Shiver, Art Spiegelman Maus... És havonta egyszer járok könyvtárba is :) Tehát ha lesz ezentúl időm olvasni, akkor könyvek szempontjából eseménydús évnek próbálok elébe nézni :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése