2010. január 1., péntek

Lawrence Block: A halál völgyében

Az év vége kicsit zsúfoltra sikeredett (és nem, sajnos nem szórakozás miatt), ezért csak most jutottam el odáig, hogy írjak erről a könyvről. Pedig már egynéhány napja elolvastam. Ez most a Matt Scudder sorozat egyik része, mint Az apák bűnei volt. És igaz, hogy részben amiatt, illetve még előtte egy novella miatt döntöttem el, hogy tetszenek Block könyvei, azért mostanra már rájöttem, hogy inkább Bernie-t kedvelem. Nincs még egy olyan szimpatikus betörő. Scuddert egyszerűen nem tudom kedvelni, talán a stílusa teszi, vagy csak a sok alkohol. De egyelőre ez a két könyv volt ami legkevésbé tetszett, mondjuk az is igaz, hogy még csak 4 könyvet (és egy novellát) olvastam. Mondjuk annyira nem válogatok, szóval nyilván azt fogom legközelebb olvasni, ami van a könyvtárban. Tehát az biztos, hogy folytatás az lesz, csak kérdés hogy melyik.


A történet nagyjából annyi, hogy van egy zsaru, Jerry Broadfield. Aki egyébként szépen megszedte magát a rendőrségnél eltöltött évek alatt, mégis úgy gondolja, hogy neki fel kell állnia a korrupció ellen. Mert oké, hogy ő sem utasította soha vissza, ha pénzt adtak neki, de azért egy gyilkos, meg a kábszeresek ne ússzák már meg egy-két jófej zsaru miatt. Persze ez egynéhány embernek nagyon nem tetsszhetett, ugyanis Jerry egy halott prostituáltat talál a lakásában. És persze mindenkinek az a legegyszerűbb, ha őt varrják be gyilkosság miatt, egyedül Scudder hisz az ártatlanságában.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése