2010. augusztus 22., vasárnap

Beth Fantaskey: Jekel Loves Hyde

Hát már lehet hogy lassan egy éve várok erre a könyvre. Akkor még sajnos nem jelent meg, aztán meg kellemesen meg is feledkeztem róla, szóval csak most tudtam elolvasni. Pedig több okból is nagyon vártam, egyrészt mert imádom a Jekyll és Hyde-féle doppelganger történeteket, másrészt pedig már Fantaskey egy másik regényével, a Jessica's Guide to Dating on the Dark Side című kötettel is szemeztem már egy ideje. Utóbbira hamarosan sort is fogok keríteni, mert Jekel és Hyde teljesen levett a lábamról.


Jill Jekel egy teljesen átlagos jókislány, aki mindig az csinálja, amit elvárnak tőle; édesapja halála után is egyedül gondoskodik a teljesen összeroppant anyjáról. Tristen Hyde pedig egy nagyon helyes, ám egy kicsit rejtélyesebb figura, meg hát egy igazi rosszfiú. Látszólag nem sok közös van bennük, maximum annyi, hogy mindketten jók kémiából, és hogy van valami sötét titok a családjukban. Azonban miután kiderül, hogy Jill-nek nincs meg a főiskolára félretett pénze, a lánynak nincs más választása, mint hogy induljon egy kémiaversenyen, hogy megkapja a pénznyereményt. Úgy pedig még több esélye van, ha ráveszi Tristent, hogy dolgozzanak együtt, és hozzák létre Stevenson Jekyll és Hyde-jában szereplő formulát. Elvégre ők maguk is Jekel és Hyde, ráadásul nem is akármennyire! Tristen ugyanis közvetlen leszármazottja Edward Hyde-nak, örökölve ezzel a "Hyde-átkot", Jill pedig szintén rokona dr Henry Jekyll-nek. És mint elődjét, Jillt is elkápráztatják a formula nyújtotta lehetőségek, főleg miután véletlenül sikerül megízlelnie, és egyúttal megtudnia, hogy milyen rossznak lenni.


Szóval nekem tetszett, bár hozzám már a téma alapból nagyon közel áll. Azért nem mondom, volt néhány olyan rész, ami már túlságosan is hihetetlen, lehetetlen, vagy out of character volt, de ettől függetlenül én az elejétől a végéig végig élveztem a könyvet. És egészen biztos vagyok benne, hogy Fantaskey másik könyvét is hamarosan el fogom olvasni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése