2010. június 23., szerda

Natalie Babbitt: Tuck Everlasting (Örök kaland)

Mindig is az egyik kedvencem volt az Örök kaland (Tuck Everlasting) című film, és nem csak azért, mert Alexis Bledel játssza benne a főszereplőt, és egy nagyon helyes sráccal jön (majdnem) össze, hanem mert mindig is nagyon lenyűgözött a története. Van egy család, a két szülő és a két fiúk, Miles és Jesse, akik egyszer ittak az erdőben levő forrásból, és azóta nem öregednek, és nem is tudnak meghalni. Évekig senkinek sem mondhatták el a történetüket, ám most akad egy lány, a fiatal Winnie Foster, akit elég hamar maguk közé fogadnak, és elmesélik neki a titkukat. A lánynak pedig ismernie kell az öröklét árnyoldalait is, mielőtt döntene arról, hogy velük tart-e, avagy sem.


Az igazat megvallva, sokáig nem tudtam, hogy a film egy könyv alapján készült, de amióta tudok a létezéséről, már nagyon vágytam arra, hogy elolvassam. Ám amint kézhez kaptam, elég nagyot csalódtam a könyv rövidsége miatt, az egész mindössze csekély 140 oldal, az is kb másfélszeres sorközzel és hatalmas betűkkel van nyomtatva. De amint elolvastam, minden negatív érzésem elszállt, mert a történet így is teljes volt. Nekem különösen tetszettek a mondatok, a fordulatok, a leírások, amiket az írónő használt, mintha tényleg egy tündérmesébe csöppentem volna, ahol a véletleneknek tényleg óriási jelentőségük van. Imádtam minden egyes szavát.


Elsőre egy picit furcsa volt, hogy itt Winnie mindösszesen 10, majdnem 11 éves volt. Így azért annyira nem volt lehetőség annyi romantikára, mint a filmben, de nekem így jobban tetszett. Most sokkal inkább megértem, hogy Winnie miért azt választotta, amit, hiszen itt nem lehetett szerelmes Jesse-be, legalábbis nem úgy, mint a filmbeli Winnie volt. Azért még így is sikerült a végén elmorzsolnom egynéhány könnycseppet, hiába ismertem a történet végét. Azt viszont nem tudom eldönteni, hogy melyik változat a jobb, a film, vagy a könyv, mert mindkettőt egyformán szeretem. A filmet elsősorban Alexis Bledel és a zenéje miatt, a könyvet pedig azért, mert annyira kerek volt, és mert tényleg tökéletesen van megírva.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése