2010. június 25., péntek

Youth in Revolt (Lázongó ifjúság)

Nem tudom már, hogy hol akadtunk erre a filmre, de annyi a lényeg, hogy láttuk a trailert, tetszett, és mostanra sikerült időt szakítanunk arra, hogy végre meg is nézzük. De azt már most el kell mondanom, hogy nagyon nem azt kaptuk, amit vártunk. A filmnek egy igazán jó jelenete volt, és az úgy ahogy volt benne volt a trailerben, és ennyi. Az alapötlet lehet hogy nem lenne rossz, meg én évekkel ezelőtt elég rendesen szemeztem a könyvekkel is, de a megvalósítás egyszerűen katasztrofális. És nem csak azért, mert Michael Cera messze nem 16 éves, és mert egyáltalán nem tudta hozni a menő csávót, hanem mert az egész egy meglehetősen nagy unalom volt.


A történet körülbelül annyi, hogy van egy Nick Twisp nevű átlagos srác, aki még életében nem volt együtt lánnyal. Ám nyáron megtalálja élete nagy szerelmét, akivel azért nem lehet együtt, mert túlságosan is átlagos. Ezért megteremti magának a másik énjét, Francois-t, aki pont az ellentettje, mindent megtehet, és ezért egyáltalán nem unalmas. A dolog azonban túl jól sikerül, és egy idő múlva már a rendőrség elől is menekülnie kell szegény srácnak, és nagyon úgy néz ki, hogy előbb fog börtönbe kerülni, mint hogy elveszítené a szüzességét.


Szóval tényleg, az ötlet szerintem baromi jó, főleg hogy én mindig is rá voltam állva erre a "hasadt személyiség"-témára, és itt is főként a megvalósítással voltak komoly problémáim. Azt viszont valószínűnek tartom, hogy ha bármikor szembejönnek velem a könyvek, akkor én gondolkodás nélkül rájukvetem magam. Csak azt remélem, hogy mikor majd olvasom, akkor nem Michael Cera arca fog a szemem előtt lebegni, mert azt sokat rontana az élményen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése