2010. december 27., hétfő

Carrie Jones: Need

Zarát elhagyta az apja, a nevelőapja nemrég halt meg, az anyja pedig lepasszolta a nagyihoz a csendes kisvárosba, Maine-be, hátha ott jobban érzi majd magát. Valójában pedig azért, mert ott a lány nagyobb biztonságban van. Zarát ugyanis a nevelőapja halála óta mindenhová követi egy furcsa férfi, aki most Maine-ben is megjelenik, és úgy tűnik, hogy nagyon is jól ismeri a lányt, aki nagyobb veszélyben van, mint azt valaha is gondolná. A városkában ugyanis sorra tűnnek el az emberek, és egyre inkább úgy tűnik, hogy földöntúli lények, egészen pontosan pixik leselkednek az ártatlan lakókra, és elsősorban Zarára.


Körülbelül egy éve szerettem volna elolvasni ezt a könyvet, én teljes egészében, tetőtől-talpig bele vagyok szerelmesedve a borítójába. De nem csak ebbe, hanem a folytatásokéba, a Captivate és a most megjelent Entice borítójáért is teljesen odáig vagyok. Ennek ellenére nem hiszem, hogy valaha is a kezem ügyébe kerülnének a folytatások, olyan szinten untam az első részt, aminek cirka két hónap alatt sikerült a végére jutnom. Egészen pontosan egy dolgot szerettem a történetben, mégpedig Zara szenvedélyes fóbia-gyűjtését. Minden fejezet címe valamilyen fóbia, amik nagyrészt kapcsolódnak is magukhoz a fejezetekhez, illetve Zara szájából is elhangzanak időnként egyes fóbiák. Ez elsőre engem egészen megnyert, főleg mert ilyet még nem láttam, és jó ötletnek tűnt. De ezen kívül egy olyan dolgot nem tudnék mondani, ami tetszett volna.


Mert a könyv basszus úgy kezdődik, hogy Zarát követi a férfi, találnak valami aranyport, és ebből a google segítségével kikövetkeztetik, hogy ezek pixik. Egyrészt szerintem már ez maga alapból egy vicc, másrészt meg gyakorlatilag mindenki azonnal elhiszi, és senki nem kérdőjelezi meg, nem lepődnek meg rajta. Hanem mindent amit az interneten találnak, tényként kezelnek. Ugyanez vonatkozik az alakváltókra, akik tulajdonképpen Maine lakosságának igencsak jelentős részét teszik ki, és bakker ezen sem lepődik meg senki!! Olyan könnyen jegyzik meg, hogy ja, én amúgy alakváltó vagyok, a nagyanyád is az, a legjobb barátom is az, az iskolai tanárunk is az, meg a szomszédunk bácsikája is, meg a fél világ. Esküszöm mintha ez a világ legtermészetesebb dolga volna! Annyira idegesített, hogy a történet teljesen átlagosan indult, ennek ellenére minden természetfeletti dolgot ennyire félvállról vezetnek be, gyakorlatilag semmi magyarázattal, csak amit a google kidob, azt kell elfogadni. Ilyen egyszerűen nincs!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése