2010. december 20., hétfő

Jenny Valentine: Broken Soup

Nem az enyém volt. Nem én ejtettem el, de a fiú a sorban azt mondta, hogy én voltam. Egy fénykép negatívja volt, csak úgy magában, egészen megviselt és karcos. Nem is láthattam, hogy minek a negatívja volt, mert a fiú ujjai eltakarták a nagy részét. Úgy tartotta nekem, mintha addig semmi sem fog történni, amíg el nem veszem, mintha mást nem is kell tennie, csak várni.


Ezzel az ártatlan dologgal azonban minden megváltozik Rowan életében. A lány bátyja 2 éve halt meg, azóta a szülei különköltöztek, Rowan és a hatéves húga, Stroma, pedig egyedül maradtak az anyjukkal, aki olyan szinten nem tudta feldolgozni a körülötte levő dolgokat, hogy nyugtatókon él. A család eltartása pedig a 15 éves Rowan-ra maradt. Kérhetnének segítséget az apjuktól, de félnek, hogy akkor az édesanyjuk teljesen magára marad, ezért inkább hazudoznak: a szobában alvó és semmivel sem törődő édesanyjuk azért nem válaszol, mert éppen elment randizni, de mi jól vagyunk itthon kettesben, csak pár óráról van szó, nem kell aggódni. A fénykép miatt azonban két új emberrel is összebarátkozik a testvérpár, a fiúval, aki ragaszkodott ahhoz, hogy Rowan-é a fénykép, illetve azzal az idősebb lánnyal, aki végignézte a fenti esetet, és felkeltette az érdeklődését, hogy ugyan mi is lehet azon a fényképen. Amikor pedig kiderül, hogy a képen Jack van, Rowan halott testvére, minden a feje tetejére áll.


Nagyon tetszett a könyv, csupán órák kérdése volt, hogy a végére érjek. Történetileg szerintem teljesen kiszámítható volt, főleg a sok előreutalás miatt, de igazából nem ez volt a lényeg szerintem, hanem a szereplők, a kapcsolataik, és a hangulat. Ami egyszerre volt vidám, de szomorú is egyben, a végén azonban mégiscsak mosolygós. Hiszen tényleg, egy ilyen aprócska esemény, és mégis mennyi történést beindított, aminek a végére egészen rendeződtek az dolgok. Én imádtam, elsősorban a szereplőket, Rowant, Stromát, Bee-t, Harpert. Stroma öt-hatéves létére hihetetlenül erős, és nem is gondolná az ember, hogy egy ilyen kisgyerek milyen szinten levágja a dolgokat. Rowan is hihetetlenül erős, de éppen az a lényeg, hogy lehet akármilyen erős, azt amit ők Stromával csinálnak, nem lehet az örökkévalóságig segítség nélkül végigcsinálni. Ezért kell, hogy összebarátkozzon Bee-vel, hogy beleszeressen Harper-be, hogy merjen segítséget kérni a családjától.


Jenny Valentine-tól még lesz olvasva, egyelőre olyanom van tőle, hogy Me, the Missing, and the Dead, de én elsősorban a Finding Violet Park-ra pályázom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése