2010. szeptember 12., vasárnap

Simone Elkeles: Return to Paradise

És igeeeen! Erre a könyvre is több mint egy fél évet vártam, de annyira megérte. Ez ugyanis a Leaving Paradise folytatása, amiben visszatérünk a Paradise nevű kis városkába, hogy ismét összehozhassuk Calebet és Maggie-t, akik a Leaving Paradise utolsó oldalain elváltak egymástól. És igen, örülök annak, hogy ők ketten kaptak egy igencsak megérdemelt boldog befejezést, még akkor is, hogyha kicsit később történt, és nem éppen úgy, ahogyan én megálmodtam. Emellett még imádom Elkeles stílusát, annyira magával ragad, hogy szinte észre sem veszem, és már vége is a könyvnek. Igaz, hogy néha kellemetlenül éreztem magam a borítója miatt a metrón-buszon-villamoson, főleg hogyha éppen előkaptam a könyvet, és láttam, hogy mellettem valaki nagyon megnézi. De akkor is, ez egy olyan könyv volt, amire nagyon sokat vártam, és teljesen mindegy volt, hogy hol olvasom.


És neeeee... Ugyanis azt kell mondjam, hogy nem vagyok száz százalékig megelégedve a könyvvel. Egyrészt már alapból nem tetszett a szituáció, ahogy Caleb és Maggie újból találkoztak, másrészt most már egyikőjük sem ugyanaz a személy, akit az első részben megismertünk. Maggie mondjuk erősebb lett, ami igaz, hogy pozitív, de Caleb a könyv nagy részében igencsak elvágta magát nálam. Annyira kicserélték a jellemét, az az érzékeny srác, akit a Leaving Paradise-ban megismertünk, itt egy hihetetlenül önző és undok alak lett, és ami a legdurvább, hogy Maggie-t is csak kihasználni szeretné. Nem tudom mi történhetett az első és a második rész között, ami ennyire megváltoztathatta őt, de akármi volt, szerintem egyáltalán nincs logikusan megmagyarázva. Meg van még néhány dolog, amit nem tudok hová tenni, például Lenny...


A negatívumokra azért én próbálok nem gondolni, valószínűleg túl sokat vártam ettől a könyvtől, és most kénytelen vagyok beérni azzal, hogy megkaptam a jól megérdemelt happy endingemet. Nem csak azért, hogy most végre Caleb és Maggie tényleg egymásra találtak, hanem azért is, mert végre tisztázódott minden, és nincsenek többé titkok, egymás között és mások előtt sem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése