2011. február 22., kedd

Carrie Ryan: Kezek és fogak erdeje

Mary világát egyszerű igazságok irányítják: A Nővérek mindent tudnak. Az Őrzők szolgálnak és védenek. Az Elátkozottak soha nem adják fel. És mindig figyelned kell a falut körbevevő kerítésre. A kerítésre, mely megvéd a Kezek és fogak erdejétől. De ezek a törvények lassan értelmüket vesztik. Mary olyasmiket tud meg a Nővérekről és az Őrzőkről, melyekkel jobb lett volna soha nem szembesülnie. Amikor pedig a kerítés átszakad, és egész világán úrrá lesz a káosz, az Elátkozottakkal is közelebbi kapcsolatba kerül. Választania kell a faluja és saját jövője között, a szerelme és a fiú között, aki gyermekkora óta szereti. Szembesülnie kell a Kezek és fogak erdejének valódi természetével. Megtalálhatja-e jövőjét egy olyan világban, melyet a halál vesz körül?


Olyan eszméletlenül régóta el szerettem volna már kezdeni ezt a sorozatot, még Mondie Moms-ék miatt figyeltem fel rá, meg mert beleszerettem a Dead-Tossed Waves borítójába is elég rendesen. Szóval nem is igazán értem, hogy hogy történhetett, hogy a néhány héttel ezelőtti Auchan-ös nagybevásárlásunk közben kellett megpillantanom egy hegyoldalnyi Kezek és fogak erdejét. Gyakorlatilag teljesen lemaradtam a magyar megjelenésről, még csak hírét sem hallottam. De nem baj, azt már nem fogom megvárni, hogy a következő részt is magyarul olvashassam el, és mire azzal végzek, már a Dark and Hollow Places is egészen biztosan megjelenik.


Hát igen, sikerült teljesen beleszeretnem a történetbe, és alig várom, hogy a folytatásokat is elolvassam, annak ellenére, hogy trilógia mindhárom része másvalakiről szól, egyszerűen nem tudtam nem szeretni a világot. És persze a szereplőket, egyszerűen mindannyiukat tudtam szeretni, vagy éppen utálni. Utóbbi Mary-re vonatkozik, aki egyszerre volt a kedvenc szereplőm, és valahogy mégis őt tudtam a legjobban is utálni néha. Mert akármennyire is lehet őt okolni a történtekért, hogy ott vannak ahol vannak, hogy meghaltak azok akik meghaltak (kevésen múlt, de még spoilermentes vagyok:D), azért én nem gondolom, hogy mindenért ő lenne a hibás. Tényleg csak egy buta álmot követett, ezzel kockáztatva a családja és barátai életét, de kéremszépen, a faluját ért támadásról nem ő tehet, ha pedig ott maradnak, akkor mindannyian meghalnak. Ugyanez vonatkozik Gabrielle falujára is, tény, hogy Mary miatt mentek oda, na de ha nem teszik, akkor már régen éhen haltak volna valahol az ösvényen, nem?


Van egyébként egy csomó kérdésem, ami egyelőre megválaszolatlan maradt, úgyhogy ide azzal a folytatással, mert így nem lehet élni! Mondjuk engem leginkább a Nővérek világa, és az ő nézőpontjuk érdekel, de szerintem róluk már nem fogok sokkal többet megtudni. De majd meglátjuk, március 22-ig, a harmadik rész megjelenéséig, szeretnék még írni a második részről is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése