2011. február 18., péntek

Diana Gabaldon: Outlander - Az idegen

1945-öt írunk. Claire Randall, a volt hadiápolónő éppen a második nászútját tölti a férjével a háború után. Egészen addig, míg óvatlanul keresztül nem sétál a brit szigetek rengeteg ősi kőkörének egyikén.
Hirtelen "sassenach" válik belőle, vagyis idegen - a háborúktól sújtott és portyázó klánoktól fenyegetett Skót Felföldön Urunk... 1743. évében.
Számára ismeretlen erők visszasodorták az időben. Claire olyan intrikák és veszedelmek között találja magát, amelyek az életét veszélyeztetik... és összetörhetik a szívét. Mert találkozik Jamie Fraserrel, egy lovagias ifjú harcossal, és innentől úgy érzi, kettészakítja a hűség és a szenvedély, amely a két teljesen különböző férfihoz köti két egymással összeegyeztethetetlen életben
.


Ezt a könyvet is könyvsiker-kölcsönöztem a Westendből, és nem akarom mondani mennyire pórul jártam vele. Közel két hétig szenvedtem vele. Mindenképpen el akartam olvasni, mert annak ellenére, hogy nem tetszett, attól még olvasmányos volt, és nem akartam, hogy az legyen, hogy olvasatlanul viszem vissza. Persze amennyi eszem volt, mire pont elolvastam, elhagytam a blokkot. Vagyis a könyv nálam maradt, és itt lett volna a jó hír, csak most már késő: ha valaki szeretné, ingyen és bérmentve kap tőlem egy egyszer olvasott példányt a könyvből! Kommentben lehet jelentkezni, budapestiek előnyben, tekintve hogy nem postázok, csak személyes átvétel jöhet szóba. Ha esetleg érdekel a könyv, akkor a lentit ne olvasd el, mert attól, hogy nekem nem tetszett, neked még lehet, hogy fog. Eddig még én is csak pozitív véleményekkel találkoztam, ezért is csalódtam egy pettyet.


Nem akarom nagyon lehúzni a könyvet, de komolyan szenvedtem ezzel a 900 oldallal is, és ennek a sorozatnak még van vagy 6 kötete, hasonló terjedelemben! Én rosszul vagyok. Én már az első rész felénél éreztem, hogy ennek se füle se farka, és vége sem lesz soha, hiszen semmi célja nincs. Az elején én szimpatikusnak tartottam Claire-t, meg az is olyan szépen meg volt magyarázva, hogy miért nem bűn a Jamie-vel való kapcsolata, elvégre milyen praktikus már egy időutazás, a férje még meg sem született, tehát nincs házasságtörés. Ja, meg amúgy is engedélyt adott rá, nem? Na de amikor Jamie félholtra veri, akkor egy kicsit elgondolkoztam, hogy hol van az a modern nő, akinek én tartottam? Na én itt hagytam volna ott mindent Claire helyében, és nem próbáltam volna megérteni a kort, meg az embereket, meg Jamie-t. Tehát itt kiábrándultam Claire-ből, Jamie-t alapból nem is szerettem, főleg az unalmas, amikor már huszadjára mondja el, hogy mennyire akarja Claire-t, meg persze nem csak mondja, hanem teszik is a dolgukat. Az egyetlen értelmes karaktert pedig elégetik boszorkányságért. A főgonosz meg buzi, haha, milyen eredeti.

2 megjegyzés: