2011. február 20., vasárnap

Polly Shulman: Rajongás

„Kevés olyan dolog van, ami jobban megviselhet egy értelmes embert, mint ha szeretetből és megszokásból ragaszkodik egy Rajongóhoz.” Julie mindezt keserű tapasztalatból tudja. Legjobb barátnője, Ashleigh, vadul csapong egyik mániától a másikig, és őt is belerángatja őrült terveibe. Ashleigh legújabb szeszélye egyben Julie saját szenvedélye is: Jane Austen nagyszerű szerelmi regénye, a Büszkeség és balítélet. Julie azon kapja magát, hogy múlt századi divat szerint felöltözve és erősen vonakodva besurran Ashleigh-vel egy fiúiskola báljára, abban a reményben, hogy ott hősökre lelnek. Sajnos, mindketten ugyanabba a fiatalemberbe szeretnek bele, a jóképű és lovagias Grandison Parrba. Vajon Julie-nak választania kell a barátnője iránti hűség és a szerelem között? Vagy talán Ashleigh zavarbaejtő bohóckodása végképp elüldözi a fiút, mielőtt Julie lehetőséget kapna?


Szintén a Westendből könyvsiker-kölcsönöztem, de már ezer éve szemeztem is a könyvvel. Szeretem Jane Austen-t, ígéretesnek tűnt a történet is, főleg a kérdés amit sugallt: mi a fontosabb, a szerelem vagy a barátság? De sajnos úgy érzem, hogy én ebből már kinőttem, nem is értem minek kellett bele ez a Jane Austen-ozás, tekintve, hogy egyszerűen lehetetlenség volt a Büszkeség és balítélet szereplőihez hasonlítani a szereplőket, annak ellenére, hogy saját magukat hozzájuk hasonlítgatták. Ami szerintem hiba volt.


Ashleigh szerintem ötletes volt a maga kis csapongó rajongásával, Julie viszont kezdettől fogva idegesített, mert passzív volt, és igazából nem csinált semmit. Akkor tudtam volna megbékélni vele, ha a végén mindent elmond Ash-nek. Ashleigh is elmondta, hogy mi a helyzet Ned-del, én pedig ekkor azt vártam, hogy cserébe Julie is bevallja, hogy neki végig Parr tetszett. Ha ezt tette volna, akkor komolyan elhiszem, hogy a barátságuk mindennél fontosabb, még a szerelemnél is. De így nálam Julie csak egy meghunyászkodó pincsikutya maradt. De előfordulhat, hogy ha 16 éves fejjel olvastam volna, akkor nem lennének ilyen jellegű problémáim, most viszont bőven akadnak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése