2010. május 19., szerda

Diana Wynne Jones

Most már nagyjából beértem magam a könyvekkel, tulajdonképpen már csak egyvalamiről nem írtam, de azt is mindjárt pótolni fogom. Csak előtte szerettem volna írni a saját kis projectemről.


Nemrég megjelent magyarul A vándorló palota című könyv, de én már hamarabb is el szerettem volna olvasni, csak mindig halogattam. Aztán amikor megjelent végre a magyar kiadás, akkor sikerült egy hatalmas észrevételt tennem. Diana Wynne Jones írta gyerekkorom egyik kedvenc történetét is, a Chrestomanci-krónikákat is, amiből valamiért csak két könyv jelent meg magyarul, A varázslatos élet és Christopher Chant kilenc élete. Én pedig mindig vártam, hogy mikor lesz még folytatás, de több könyv azóta sem jelent meg. A vándorló palota miatt, meg persze hála a Bookstation hírleveleinek, azóta már a polcomon van a teljes Chrestomanci-krónika, és a Castle sorozat mindhárom része. És az elkövetkező hetekben-hónapokban, szeretném ezt a két sorozatot végigolvasni. Tudom, hogy ezek tulajdonképpen mesekönyvek, de kiskoromban nagyon szerettem, és nemrég sikerült olvasgatnom belőlük, és rájöttem, hogy még mindig élvezem őket.


Tehát először is szeretném majd elolvasni a kastélyos sorozatot, a következő sorrendben:


1. Howl's Moving Castle


2. Castle in the Air


3. House of Many Ways


Utána pedig jöhet a Chrestomanci-krónika, gyerekkorom kedvence. Nem hiszem, hogy nagyon népszerű lehetett, gondolom ezért sem jelent meg több része, de én nagyon szerettem, és szeretném, ha minél többen megismernék. A könyvek nem pont abban a sorrendben jelentek meg, mint ahogy én olvasni fogom őket, én inkább az írónő által javasolt sorrendben olvasom majd a könyveket, ami a következő:


1. Charmed Life


2. The Lives of Christopher Chant


3. Conrad's Fate


4. Witch Week


5. The Magicians of Caprona


6. Mixed Magics


7. The Pinhoe Egg

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése