2010. május 19., szerda

Harry Kemelman: A rabbi hétfőn elutazott

Jó múltkorában történt, hogy a könyvesboltban ráleltem a rabbira, és egy jót mosolyogtam a könyvcímeken. Azóta is, ha a könyvtárban járok, már nem csak a betörőre vadászok a krimirészlegen, hanem a rabbira is. Mondjuk én azt hittem, hogy a rabbinál a hét hétfőn kezdődik, de aztán most nézem, hogy nem, mert a elsőként az történt, hogy pénteken sokáig aludt. De talán nem is baj, a betörőnél sem tartottam soha sorrendet, a rabbinál is azt fogom majd olvasni, ami a kezem ügyébe kerül. Mert nagyon úgy néz ki, hogy lesz itt még folytatás, legalábbis ha rajtam múlik.


Nem hosszabbítják meg David Small rabbi szerződését, aki ettől felindulva elhatározza, hogy elutazik Izraelbe legalább 3 hónapra, de lehet hogy többre. Nem tudja, mert becsapottnak érzi magát, és már a hivatásában sem olyan biztos. Izrael pedig azért mégiscsak Izrael, ahová egyszer minden rabbinak illik elutazni, és még az sem kizárt, hogy végleg ittragadnak. Ám azt mondják, hogy a rabbit mindenhol megtalálja a baj. Én ezt mondjuk nem tudom biztosan, mert ez az első könyv, amit olvastam, de ha már egy átlagos utazás során is szembekerül az ember a rendőrséggel, a titkosszolgálattal és a terroristákkal, akkor igaz lehet a mondás. Mert akkor David Small életét nem lehet bonyodalmaktól mentesnek nevezni. És én az ilyesmit szeretem. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése