2010. május 19., szerda

Suzanne Collins: Catching Fire (A futótűz)

Mint mondtam, annyira tetszett Az éhezők viadala, hogy körülbelül rögtön utána elkezdtem olvasni a második részt. És már alig várom, hogy megjelenjen az utolsó része is a sorozatnak. Egészen biztos vagyok benne, hogy arra is szinte azonnal le fogok csapni, mert már nagyon kíváncsi vagyok, hogy mi minden fog történni. Az első rész után én nem gondoltam volna, hogy lehet még annál is jobb, de igen, lehet. Mondjuk ebben a részben már voltak igazán megdöbbentő események. Én először akkor akadtam ki, amikor a roadshow keretében Katnissék a 11. körzetbe mentek, és a lány beszélt Treshről és Rue-ról, meg ami utána történt... (Ruta eredeti neve Rue, bár én nem igazán értem, hogy a magyarban miért lett Ruta.)


Az első résznél nem akartam nagyon spoilerezni, de most kénytelen leszek. Az előző könyv ugyanis úgy ért véget, hogy Peeta és Katniss mindketten túlélik a viadalt, mégpedig egy kisebb trükkel. Ezt pedig egyáltalán nem nézte jó szemmel a Kapitólium, és sajnos Katniss-nek nem sikerült mindenkit meggyőznie azzal, hogy azért tette, mert őrülten szerelmes Peetában. Ez pedig országszerte felkeléseket okoz, Katniss és a fecsegő poszáta pedig a lázadás szimbólumai és éltetői lesznek.


A Kapitólium pedig úgy tűnik nem tehet semmit, hiszen az túlságosan is gyanús lenne, ha a viadal egyik nyertese, történetesen pont Katniss, hirtelen csak úgy eltűnne. Hiszen a nyertesek mindig is sztároknak számítottak, és folyamatosan figyelemmel követik az életüket. Éppen ezért Katnissre egy olyan jövő vár, amikor is Peeta feleségeként fog megöregedni. Legalábbis a Kapitólium elvárásai szerint. Persze ezt csak Katniss gondolja így, és arra nem számít, hogy a Kapitóliumnak még van egy-két dolog a tarsolyában. Most van ugyanis a lázadás elnyomásának 75. évfordulója, és 25 évenként a viadalok is kicsit mások. A 25. évfordulón a jelölteket nem sorsolták, hanem a körzeteknek maguknak kellett kiválasztaniuk azt a fiút és lányt, akit majd a halálba küldenek. Az 50. évfordulón kétszer annyi embernek kellett meghalnia, mint előzőleg, tehát ekkor körzetenként két lányt és két fiút sorsoltak. Egyébként ez volt az az év, amikor először tudott a 12. körzet jelöltje nyerni. Azt már tudjuk, hogy ez Haymitch volt. A 75. évfordulón pedig azt bizonyítja a viadal, hogy azok sincsenek biztonságban, akik már egyszer nyertek a viadalon. Most ugyanis azok közül sorsolják ki a kiválasztottakat, akik már egyszer nyertek a viadalon. Ezek lehetnek fiatalok, de nagyon öregek is, mint ahogy látjuk is majd. De ami a lényeg, hogy a 12. körzetnek eddig csak 3 győztese volt, Haymitch, Peeta és Katniss. Ami pedig azt jelenti, hogy Katnissnak megint indulnia kell a viadalon.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése