2010. május 19., szerda

Meg Cabot: Avalon High (Misztikus szerelem)

Nem vagyok teljesen otthon az Artúr-mondakörben, de imádom Tennyson-nak a Lady of Shalott című versét, azt hiszem két külön szemináriumra is sikerült belőle két külön házidolgozatot írnom belőle, ami azért nem véletlen. Főleg hogy úgy általában nem is szeretem a költészetet, de ezt a verset valamiért nagyon szeretem. Ugyanez áll erre a könyvre is, elvégre valamilyen szinten a vers köré épül. A szereplők miatt. És azért is, mert minden fejezetet a vers egy részlete vezet be.


De ami miatt elolvastam a könyvet, az egyrészt azért volt, mert megláttam egy barátnőmnél, megörültem annak, hogy Meg Cabot, és egyszerűen el kellett kunyerálnom. Aztán rájöttem, hogy már hol hallottam ennek a könyvnek a címét. A Disney Channel ugyanis tervezi a könyv filmváltozatát, amit azt hiszem még valamikor idén be is mutatnak. És nekem persze még az előtt el kellett olvasnom a könyvet, nehogy még lemaradjak valamiről.


A történet amúgy annak ellenére, hogy Artúr király meg minden, meglehetősen amerikai. Van egy átlagos gimnázium az Avalon High, ahol teljesen felborul az élet egy új lány érkezésével. Ellie-t ugyanis két professzor szülővel van megáldva, akik egy év alkotói szabadságot vettek ki, és most a lánynak új iskolát kell kezdenie, az Avalon gimit. Amiről pedig kiderül, hogy mégsem egy átlagos gimnázium, mert meglehetősen furcsa dolgok történnek, mondhatnánk, hogy a történelem éppen megismétli önmagát. Hiszen jelen van az újkori Artúr, Lancelot, Ginevra, Mordred és még mások is. És ugyan ki az, aki megállíthatja a gonoszt, hacsak nem Ellie, aki hála a középkor-kutató szüleinek, nem kevés dolgot tud a középkorról?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése