2010. május 5., szerda

Robert Merle: Védett férfiak

Van még körülbelül 6-7 könyv, amit az elmúlt hónapban olvastam, de írni még nem volt időm róluk. Ezekről majd szépen lassan. A probléma ezzel csak ott leledzik, hogy 2-3 hét távlatából, és 4-5 könyv elfogyasztása után már kicsit nehezen tudok visszaemlékezni, hogy éppen mit miért szerettem, vagy miért nem. Az előbbi, tehát a "nagyon tetszett" kaegóriába tartozik a Védett férfiak. Azért kezdtem el olvasni, mert megláttam egy kollégámnál, akit annyira mondjuk nem ismerek, de az ízlésében feltétlenül megbízhatok; amint most ez kiderült, a könyvek terén is. Furcsa, mert Merlétől én eddig egy könyv címét ismertem, a Mesterségem a halált, és mindig úgy voltam vele, hogy ha majd Merlétől fogok valamit olvasni, akkor az az lesz. És úgy néz ki, hogy a közeljövőben majd arra is sort fogok keríteni, mert ez ugye rögtön kedvenc lett.


A történet valamikor a 80as években játszódik, amikor is egy olyan vírus támadja meg az embereket, ami csak az ivarérett férfiakra nézve veszélyes. A férfiak gyors pusztulása arra készteti a nőket, hogy olyan munkaköröket is betöltsenek, amiket eddig kizárólag férfiak végezhettek. A nők rájöttek arra, hogy igenis alkalmasak ezeknek a szerepeknek a betöltésére, ami kezd kialakítani egyfajta férfiellenes, férfigyűlölő nézőpontot, hiszen mi sem egyszerűbb, mint a férfiak többévszázados elnyomásával magyarázni az eddigi vélt alkalmatlanságukat.


Dr Martinelli, egy védett körzetben próbálja kidolgozni a vírus ellenszerét, fokozatosan értesülve arról, hogy mi történik a külvilágban a nők és a férfiak helyzetével, és arról is, hogy az ő kutatásaival párhuzamosan, többen is a férfiak, illetve a nemiség teljes kiiktatásával kísérleteznek. Azonban még a védett körzetben is vannak olyan nők, akik nem nézik jó szemmel az elnökasszony radikális lépéseit. Martinelli pedig szerencsére belecsöppen a liberális nők ellenállási mozgalmába, és velük együtt próbálja meg hatástalanítani a vírust, és megtörni ezt a férfiellenes rendszert.

1 megjegyzés: