2009. október 10., szombat

Ian McEwan: Vágy és vezeklés


Amolyan rövid kis írásban megemlítem, hogy elolvastam a Vágy és vezeklés könyvváltozatát. A filmet már láttam 1-2 éve, és tetszett is. De most végre jobban megértettem, hogy mi miért történt, és olyan dolgok is megvilágítást kaptak, amiket a film nézése közben nem vettem észre. Azt viszon annyira nem értem, hogy miért Cecilia és Robbie vannak itt is a borítón, mikor tulajdonképpen Briony-ról és a felnőttéválásról szól.



Fülszöveg: 1935 nyarának legforróbb napján a tizenházom éves Briony meglesi nővérét amint az a szomszéd fiú szeme láttára levetkőzik, és a Tallis-ház parkjának ékes szökőkútjába merül. Az írói tehetséggel megáldott kislány a nap folyamán más rejtélyes események szemtanúja is lesz, és a gyermeki, de nem éppen ártatlan képzelete kiszínezi a valóságot, szörnyű titkokat sejt a két kamasz évődése mögött. Egy avatatlan kézbe került szerelmi vallomás, egy balul sikerült családi estély, és a túlfűtött gyermek döntő lépésre szánja el magát, ami tragédiába torkollik, és aminek jóvátételéhez talán egy élet is kevés.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése