2009. október 26., hétfő

Kim Harrison: Dead Witch Walking (Boszorkányfutam)

Ezt a sorozatot is ugyanaz a barátnőm ajánlotta, akitől a Sookie Stackhouse/True Blood sorozatot szerzem be, szóval nagy reményekkel ültem le olvasni... Hiszen ez végre nem vámpíros, hanem valami boszorkányos, kész felüdülés! Aztán persze koppantam, mert nem volt olyan jó ez a könyv, mint ahogy vártam. Vagyis mégiscsak jó volt, de ez már csak valahol a 200. oldal környékén tudatosult bennem, mert addig igazából nem történt semmi érdekes.


Odáig ugyanis körülbelül annyi történt, hogy van a kemény főszereplő lánykánk, Rachel Morgan, aki az Inderland biztonsági szolgálat egyik legjobb fejvadásza volt, egészen addig, amíg el nem veszítette valahol a szerencséjét, és onnantól kezdve a legalantasabb munkákat kellett végeznie, amit már ő is meglehetősen utált. Ezért is hagyta ott a szolgálatot, amint lehetősége volt rá, de sikerült magával vinnie még két társát is, egy Jenks nevű pixit, illetve egy Ivy nevű vámpírt, aki még mindig a legjobbnak számított a cégnél, ezért az elvesztéséért is Morgan-nek kell fizetnie.


Vagyis Rachel fejére került egy kisebb vérdíj, és innentől kezdve mindenféle lények próbálnak szegény lánynak az életére törni, többnyire sikertelenül. Ez körülbelül az első kétszáz oldal, de ha csak ennyi lenne az egész, akkor nem is lenne semmi történet, ami valahogy előremozdítaná a dolgokat a következő kétszáz oldalra. Szerencsére Rachel kitalálja, hogy ha valahogy fényt tudna deríteni az amúgy is gyanús Trenton Kalamack alvilági tevékenységeire, akkor talán nem kellene többé tartania a halálos fenyegetésektől. Csak kérdés, hogy ki jelent számára nagyobb veszélyt, a cég, vagy Kalamack.


Ha esetleg valakinek ismerős lenne egy kicsit a történet, a sorozat első része megjelent magyarul is még tavaly nyáron, Boszorkányfutam címmel. Ám azóta semmi hír nincs arról, hogy esetleg a következő részek is megjelennének valamikor. Valószínűleg az eseménytelenebb kétszáz oldal sok embernek a kedvét elvette a könyvtől. Pedig nagyon sok szál lezáratlan maradt, tehát én mindenképpen kiváncsi vagyok a folytatásra.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése