2009. november 18., szerda

Charlaine Harris: From Dead To Worse (Por és hamu)

Az előző résznél említettem, hogy a barátnőm szerint ez a rész már nem olyan jó, de szerintem meg pont ugyanolyan, mint a többi. Az írónőnek talán most sikerült többmindent belezsúfolnia a szokásos 300 oldalba, de minőségbeli romlás nincs szerintem. A következő kötet az már lehet rosszabb, hiszen elég sok dolog megváltozott Sookie környezetében, és egyelőre még nem tudni, hogy ez negatív, vagy pozitív. Mostanra mondjuk már nagyon fárasztó lett, hogy minden részben el kell ismételni ugyanazokat a dolgokat... ez már a nyolcadik kötet volt, és még mindig előjön az, hogy hét kötettel ezelőtt Bill besétált a bárba, meg mi történt a negyedik részben Eric-kel, meg a harmadik részben Alcide-dal... Ajh.


Ami az első és legfontosabb, hogy most végre kiderült, hogy Sookie tündérvérének nem csak annyi a jelentősége, hogy agyontiporja szegény lány önbecsülését (mivel a tündérek nagyon vonzóak a vámpírok számára, elképzelhető, hogy Bill és Eric emiatt szerették meg). Ugyanis most megismertük Sookie dédnagypapáját, egy 100%-os tündér személyében. Valószínűleg ez a magyarázat a telepatikus képességeire. Jason szerencsére ezt ennyire nem örökölte át, ami nem is baj, mert ő most még mélyebbre süllyedt a szemünkben. Pedig azt gondoltam, hogy az alakváltás majd jót tesz neki, de mint kiderült, nem.


Azt már előző részben is észrevettük, hogy a Katrina nevű hurrikán, meg egyebek hatására eléggé meggyengült a louisiana-i vámpírság, ráadásul a vérfarkasoknál is már egy ideje nem csekély belső viszályok vannak. Most pedig úgy tűnik egyszerre jöttek rá a szomszédos vámpírok/vérfarkasok, hogy ideje lenne kihasználni ezt a meggyengült helyzetet. Tehát mondjuk azt, hogy történt egy kis főnökségváltás a vámpíroknál, meg néhány haláleset - szerencsére Eric pont abban a helyzetben volt, hogy választhatott. A vérfarkasoknál is pontosan ugyanez, csak itt Alcide lett az új vezető.


Úgy tűnik Quinn-től elbúcsúzhatunk, pedig neki aztán tényleg drukkoltam. Szóval inkább ő, mint bármelyik vámpír. Eric most már emlékszik a negyedik rész eseményeire, amikor közelebbi kapcsolatba került Sookie-val, és félek, hogy itt még lesz valami köztük. Amelia mellé pedig jött egy újabb lakótárs, egy idős boszorkány hölgy, Octavia. Sookie egyelőre nem örül neki, de hát ő ajánlotta fel. Remélem ebből sem lesz probléma, mert nekem tetszik, hogy van Sookie-nak valami társasága. Annak meg mertem örülni a múltkor, hogy végre nincs szó Debbie Pelt-ről, aztán most már megint őt vették elő. Én kinyírnám a húgát, az biztos, persze szigorúan önvédelemből!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése