2009. november 5., csütörtök

Richelle Mead: Vámpírakadémia


Már kétszer is beharangoztam, hogy hamarosan írok erről a sorozatról, legalábbis az első kötetéről, és most itt a nagy alkalom. Remélem a tegnapi videó eléggé figyelemfelkeltő volt. Nem szoktam így reklámozni dolgokat, de már több mint egy hete odáig vagyok ezért a könyvért, és szerencsére a végében sem csalódtam.



Tehát egy újabb sorozatot kezdtem el olvasni, a Vámpírakadémiát (a sorozat címe megegyezik az első rész címével), és a változatosság kedvéért egy újabb vámpíros sorozatról van szó, ahogy az a címéből is látszik. Viszont ez az Éjszaka házával (Megjelölve, Elárulva) ellentétben nagyon is tetszik. Nem érezni rajta Harry Potter szagát, sem a mérhetetlen nagy kliséket. Persze utóbbi van bőven, mert nehéz manapság új dolgokkal előrukkolni, de szerencsére nem a vámpíros könyvekre jellemző klisékkel van tele.



A világ körülbelül annyi, hogy vannak a moroi vámpírok, akik a jók és akikből egyre kevesebb van, és ezért védeni kell őket. Illetve vannak a strigoi vámpírok, akik pedig a gonoszak, és a moroi vámpírok vérével szeretnének táplálkozni, mert az még erősebbé teszi őket. Egyébként úgy lesznek a strigoik, hogy egy moroi vámpír khm, táplálkozás közben megöli az áldozatát. Mint mondtam, a moroi vámpírokat tehát nagyon kell védeni a strigoitól. Mivel az egyik főszereplőnk éppenséggel a moroi lány lesz, Vasilisa (Lissa) Dragomir, ebből adódik, hogy a másik főszereplőnknek pedig a legfontosabb feladata az lesz, hogy megvédje Lissát. Ez a másik lány Rose, aki egyben Lissa legjobb barátnője is, egy dhampir lány. A dhampir azt jelenti, hogy félig moroi, félig pedig ember, és mindkét fajnak a legjobb tulajdonságait örökli, tehát mondhatjuk, hogy belőlük lesznek a legjobb testőrök. Lissa azonban más, mint a többi moroi vámpír, ugyanis különleges képességei vannak: tud gyógyítani, hatni másokra, ráadásul Rose-zal való kapcsolata sem nevezhető hétköznapinak, ugyanis barátnője megérzi az érzéseit, és így azt is, ha bajban van.



Lissa azonban veszélyben van a különleges képességei miatt az akadémián, ahová járnak, ezért megszöknek onnan. A regény pedig pont ott kezdődik, hogy már két éve menekülnek, és éppen megtalálják őket. És egyfajta visszaemlékezés közben megtudjuk, hogy miért kellett a két lánynak elmenekülniük onnan, miközben a jelenbeli események is egyre pörögnek.



Mit ne mondjak, tényleg pörgős egy könyv volt, ráadásul nagyon élvezetes. Szóval már nagyon várom a folytatást, bár azt még nem találtam ki, hogy mikor fogok rá időt szakítani. Az egyszer biztos, hogy magyarul az első rész november 12-én fog megjelenni, vagyis jövő héten csütörtökön. Én pedig azt mondom, hogy érdemes csekkolni ezt a sorozatot is. Mivel Rose és Lissa 17 év körül vannak, elsősorban ennek a korosztálynak tudom ajánlani, de az én 21 éves fejemnek is nagyon tetszett (elsősorban Dimitri:)). Remélem nektek is ugyanennyire fog!



Szerk: Találtam magyar egy könyvajánlót, ahol a moroi az mora, a strigoi az striga, a dhampir pedig dampyr. Valószínűleg ez lesz a hivatalos magyar verzióban is. A következő bejegyzésemben már én is ezeket a neveket fogom használni.

1 megjegyzés: