2011. április 18., hétfő

Carrie Ryan: The Dark and Hollow Places

Sok olyan dolog van, amit Annah leginkább elfelejtene: a húga arcát, amikor hátrahagyta őt a kezek és fogak erdejében; amikor először pillantotta meg a várost elözönlő zombihordát; a szögesdrótot, ami egy életre megsebesítheti; de főleg azt a napot, amikor Elias elhagyta őt. Annah ugyanis évek óta várja, hogy Elias egyszer visszatérjen hozzá, az élet nélküle ugyanis szinte megállt. Egészen addig, amíg meg nem ismerkedik Catcher-rel, amikor végre újra elkezd élni. De Catchernek is megvannak a maga sötét titkai, amik újra Annah eszébe juttatják azokat a dolgokat, amiket azóta is próbál elfelejteni.


Annyira szerettem az első és a második részét a sorozatnak, és főleg azután, hogy Gabry története után végre megismerhetjük Annah-ét is, méginkább vártam a harmadik részt. Ehelyett azt kell mondjam, hogy a három lány közül Annah-t kedveltem a legkevésbé. Na nem, inkább azt mondom, hogy ezt a részt szerettem a legkevésbé. Mert Annah-vál egyébként semmi probléma nincs, neki is megvannak a saját problémái, ugyanúgy megtalálja a szerelmet ebben a hanyatló világban, mint ahogy Mary és Gabry is megtette korábban. Csak egyszerűen rémisztő belegondolni azokba a dolgokba, amik ebben a részben jelen vannak. Egyrészt én alapból nem szeretem Catchert, nem értem, hogy ő miért lett immunis a zombiságra, meg úgy éreztem hogy van egy-két logikátlanság ezzel az immunitással, meg az előző részekben jelen levő, most pedig teljesen elhanyagolt "breaker" dologgal. De ez már legyen az én bajom, ezen még túl tudnék tekinteni, ha...


Ha nem lenne olyan a világ, amilyen. Egyszerűen nem tudom elképzelni, hogy ennyire önző lehet az emberi faj. Hogy valószínűleg ezek az utolsó emberek, és mégis feláldozzák egymást a puszta szórakozás miatt, hogy a túlélésük gyakorlatilag egyetlen esélyét is így el tudják vesztegetni, mint ahogy ebben a részben teszik. Itt az erőszak egyszerűen annyira értelmetlen, hogy nem hiszem el, hogy létezik. Ha tényleg ők lennének az utolsó emberek a földön, akkor hálát kéne adniuk, hogy legalább ők még legalább életben vannak ebben a pusztuló világban, ki tudja mennyi ideig, de addig is tartsanak össze. Ehelyett mit látunk? Hogy bántalmazzuk a gyengéket, megerőszakoljuk őket és teljesen ellehetetlenítjük az életüket, majd kidobjuk őket a zombik eledelének, ráadásul mindezt egy show keretében? Ez nem létezik. Ugye nem?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése