2011. április 15., péntek

Cassandra Clare: City of Fallen Angels

Alig két hónappal vagyunk az Üvegváros után, azt lehetne hinni, hogy minden rendben, legyőztük Valentine-t, Sebastian is halott, Jace és Clary végre boldogok lehetnek együtt... és mégsem. Mert a gonosz valahogy most is sikeresen megtalálja főhőseinket és felbolygatja az életüket, és hát erről szól a City of Fallen Angels.


Konkrétan arról, hogy ez a folytatás mennyire rohadtul nem hiányzott, mert az Üvegvárosban egyszerűen minden szál le volt zárva, a megmaradt szereplők boldogak voltak, én nem találtam volna olyan szálat, amit folytatni lehetett volna. Cassandra Clare sem talált, hanem inkább egy hülye csavart tett a történetbe. Az angyal feltámasztotta Jace-t? Akkor a démonnak is joga van feltámasztani valakit (Sebastian-t, ki mást?), és szétcseszünk minden emberi kapcsolatot, csakhogy ez sikerüljön! Mert pontosan ez történik, gyakorlatilag elintézték, hogy Clary anyukája elfelejtse az esküvője miatt érzett boldogságot, hogy Alec kételkedni kezdjen a Magnusszal való kapcsolatában, és ami a legidegesítőbb: Jace és Clary percenként nem értik egymást, hogy aztán kibéküljenek, és aztán mégsem.


Az egyetlen pozitív szál szerintem Simon-é volt, de az is csak félig. Most azt leszámítva, hogy mennyire bunkó dolog egyszerre két lánnyal randizni, Simon pont ezt teszi, és ez szerintem elég vicces volt. Főleg mert egyikkel sem akart igazából, hanem csak úgy jött mind a kettő, ráadásul ismerik is egymást, de nem tudnak a másikról... és lassan szólni kéne nekik. Szegény Simon, régen nem voltak ilyen problémái. Azt is bírtam, amit az új lakótársával viccelődtek össze, Kyle egy üde színfolt volt a történetben. A másik részét nem szerettem, hogy a vámpírsággal küzd, problémák vannak az anyjával, nem tudja kihez húzzon... ez egy kicsit sok volt, és engem speciel nem érdekelt. Szóval ez részemről kevés, mármint hogy egy olyan szereplő miatt tetsszen a könyv, akit az első három (vagy most már lassan középső három:D) részben a hátam közepére kívántam.


És bár tényleg úgy éreztem, mintha egy rossz fanfictiont olvasnék, én azért remélem, hogy a következő rész jobb lesz. Végülis lesz benne Sebastian (most is volt, de majd aktívabban is lesz), tehát rosszabb egészen biztosan nem lehet. Meg persze abban is reménykedem, hogy a harmadik rész végére ugyanolyan jó lezárást tudnak összehozni, mint az Üvegvárosban, és akkor majd megnyugszom. Mindenesetre jól tettem, hogy az április ötödikei várva-várt megjelenéseknél a Red Glove-ot vártam jobban, mert az legalább nem múlta alul a várakozásaimat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése