2011. április 24., vasárnap

Noel Streatfeild: Ballet Shoes

Juhé, végre még egy könyvvel csökkentettem a várólistámat! Igazából csak ezért említem meg, hogy elolvastam, mert egyébként nagy csalódás volt. A film nekem nagyon tetszett, csak azt hittem a könyv egy picit más lesz. Hogy majd itt jut idő azokra a dolgokra, amiket a filmben 5 perc alatt lezártunk. De nem, a könyv ilyen szempontból pont ugyanilyen. Ha hamarabb olvastam volna, mint a filmet, akkor még az is előfordulhat hogy tetszett volna, de mivel tudtam mindent előre, nem annyira szerettem olvasni, és ideges voltam attól is, hogy hogyan kezelik a pénzt. Gyerekeknek persze élmény lehet, én mindenesetre a rózsaszínborítós angol nyelvű kiadásomtól nagyon szívesen megszabadulnék, ha van érdeklődő.


És éljen a lustaság, de itt a fülszöveg:


Egyszer volt hol nem volt, élt egyszer három kislány, akiket a szórakozott, jószívű tudós kalandos útjai során örökbe fogadott és elvitt londoni otthonába. A gyerekek szeretetteljes légkörben, számtalan érdekes élmény révén jutnak el a világot jelentő deszkákig. 
A színház varázslatos világa mindhármuk számára mást jelent, egy azonban közös bennük: kivételes tehetségek, így bekerülnek a híres londoni művészeti akadémiára.


Az 1930-as évek Angliájában játszódó klasszikus a szerző szerint „olyan tündérmese, amelynek van valóságalapja”, hiszen valahányszor a gyerekeknek problémáik adódnak, egy jótevő a segítségükre siet és megoldja a gondjukat. A ház, amelyben a három kedves kislány felnő, otthont ad számos érdekes embernek, s olyan, akár egy színes forgatag. A különös gonddal és szeretettel megírt, finom humorral és érzékenységgel átszőtt történet lapjain megelevenednek egy összetartó család mindennapjai, megismerhetjük örömeiket, gondjaikat, együtt sírunk és nevetünk velük. A lányok közben felcseperednek és fontos döntést kell hozniuk az életükről.


Az írónő számtalan brit és nemzetközi irodalmi díj tulajdonosa, legsikeresebb és legismertebb műve a Balettcipők. 1983-ban Anglia királynője kitüntette, s a Brit Birodalmi Rend tisztje lett. Művei ott sorakoznak sok gyermek, s minden bizonnyal a szüleik könyvespolcán is, hiszen olyan történet ez, amely felnőtteknek és a kisebbeknek is egyaránt örömöt szerez.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése