2011. január 19., szerda

Kim Harrison: Once Dead, Twice Shy

Hatalmas kedvencem a Hollows sorozat (most februárban jön ki a 9. rész, már alig várom!), és már régóta tervezem, hogy elkezdem Kim Harrison másik sorozatát is. Aztán most legalább csökkentem a végtelen hosszú várólistámat is azzal, hogy végre sort kerítettem rá.


Az igazat megvallva az elején nem szerettem, mert túlságosan is belevágtunk a közepébe, én pedig nem néztem kellőképpen utána a dolgoknak, hogy tudjam, az előzményül szolgáló novella a Pokoli báléjszakák című kötetben jelent meg. Persze azóta már pótoltam a hiányosságaimat, meg már anélkül is tudtam élvezni a kötetet. Azért szerintem nem picit hajaz a másik sorozatára, tisztára Rachel-Jenks érzetem volt, amikor Madison kezdett eltűnögetni, Grace pedig aggódott érte. Pont olyan volt mint Rachel, amint démonokkal alkudozik, miközben Jenks szokásosan halálra aggódja magát érte. Abban is biztos vagyok, hogy Madison körül is egy olyasmi csapat fog kialakulni, mint Rachel körül. Meg ahogy Harrison-t ismerem, jó sok kötetre lehet még számítani, legalábbis remélem. Mert ezzel a kaszás-sztorival megint sikerült megvennie.


A történet nagy vonalakban annyi, hogy Madison elmegy a bálba egy fiúval, Josh-sal, akit az apja szervezett be neki, majd miután ezt megtudta, egy Seth nevű sráccal távozik. De haza már nem érkezik meg, legalábbis nem élve. Seth ugyanis egy fekete kaszás, aki megöli a lányt, de Madison a hullaházban elveszi tőle a medálját, amitől különös módon életben marad. A jó kaszások közül a főmufti kinevez Madison mellé egy "őrangyalt", Barnabas-t, hogy szabadidejében tanítgassa a lányt. Na jó, igazából ez nincs is benne a kötetben, csak utalnak rá, merthogy ez eddig mind a Pokoli báléjszakákban volt leírva, a Once Dead, Twice Shy pedig pontosan innen indul. Picit lassan, ahogyan azt Kim Harrison-tól már megszoktam, de azért akad bőven izgalom is, meg egy-két nagyobb csavar.


Tervezem, hogy a második kötetet még most elolvasom, és akkor a harmadik részre már sajnos várni kell, de azért nem olyan sokat, mert áprilisra várható a megjelenés. Utána meg gondolom évenkénti egy kötetre lehet itt is számítani. Magyar megjelenésről nincs hír, pedig a Pokoli báléjszakák után akár még várható is lehetett volna... Bár Rachel Morgan-ből is csak egy kötetet kaptunk :(

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése