2011. január 4., kedd

Kristin Cashore: Fire

A sorozat első része nem olyan régen jelent meg magyarul is, én pedig még szeptemberben írtam róla, és nagyon tetszett. Nem tudom miért csak most olvastam el a második részt, főleg mivel letehetetlenül jó volt. Egészen más, mint az első rész, és sokkal jobb is, tehát ha valakinek esetleg nem tetszett a Graceling (Garabonc /Áldottak, vagy nem is tudom milyen címmel jelent meg magyarul), annak is érdemes megpróbálkoznia ezzel a kötettel. Hogy miért? Mert teljesen más a világ, tele szörnyekkel, a különleges képességekkel megáldott emberek pedig teljesen másként jelennek meg, többek között nincsen különböző színű szemük sem. A szereplők is teljesen mások, egyetlen kapcsolat van a két rész között, és az Leck.


Vele kapcsolatban azonban meglehetősen vegyesek az érzelmeim még mindig. Ugyanis már az első részben sem nagyon tudtam hova tenni a szerepét, mert ő volt a nagy gonosz, aztán megismertük, és gyakorlatilag egy nagy semmi. Most is vele indult a történet, és imádtam azt a legelső szösszenetet, amit kaptunk belőle. Megismertük a gyerekkorát, ami teljesen jól megállta volna a helyét a két rész között egy különálló kis történetként, és kész. Sajnos nem ez történt, mert valahogy Leck is belekeveredett Fire történetébe, és azt kell hogy mondjam, teljesen szükségtelenül. Mert nélküle ugyanúgy meglett volna a konfliktus, ugyanúgy lett volna megoldás, egyszerűen egy plusz bonyodalmat jelentett a jelenléte, ami teljesen felesleges volt.


A sorozat harmadik részében az első kötet szereplői fognak egészen biztosan visszatérni, ez már a címéből sejthető (Bitterblue), de én remélem, hogy Fire, Brigan, meg a többiek is visszatérnek még a jövőben, mert őket még jobban megszerettem. A Bitterblue egyébként áprilisban várható.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése