2011. január 4., kedd

Simone Elkeles: How to Ruin a Summer Vacation

A 16 éves Amy Nelson nincs éppen jó viszonyban az apjával, akiről körülbelül évente egyszer hall, és akit magában csak spermadonornak nevez. Mégis most vele kell eltöltenie a nyári szünetet, Izraelben (egy háborús övezetben!), hogy megismerje a családjának másik felét, akik eddig még csak nem is tudtak Amy létezéséről. Az amerikai gondolkozású Amy-nek pedig egy teljesen új kultúrát, felfogást kell megértenie ez alatt a három hónap alatt, és nem utolsó sorban saját magát is meg kell ismernie.


Annak ellenére, hogy ez volt Elkeles első könyve (2006-ban jelent meg), már mindkét ezután megjelent sorozatát olvastam. De mivel nem győzöm hangsúlyozni, hogy mennyire imádom a stílusát, várható volt, hogy sort fogok keríteni a How to Ruin sorozatára, aminek a következő két kötete máris a várólistám elején landolt. Nagyon kellemes, könnyed nyári olvasmány volt, még így a nagy fagyok közt, január elején is, ráadásul alig néhány óra alatt lehet végezni vele. Imádtam.


Amy karaktere mondjuk időnként szörnyen idegesítő volt, máskor meg szerettem. Szóval csak azt remélem, hogy ebben a részben tényleg sikerült egy kicsit megkomolyodnia, és a következő két részben már egy fokkal elviselhetőbb lesz. De ha mégsem, az sem baj, mert biztos megint lesz néhány olyan barát, vagy ellenség, aki majd észheztéríti. Volt néhány olyan dolog, amit én egy picit hiányoltam, főleg az izraeli családdal való összehangolódás, azt sem igazán tudom, hogy hogyan fogadták Amy-t. Pedig most hallottak róla először, és az egész amit kaptunk, az egy csendes belenyugvás. Tulajdonképpen két szereplő volt, akiken nagyobb hangsúly volt, az Snotty és Avi, utóbbi még csak nem is rokon, hanem Amy leendő barátja. Mindegy, én végülis élveztem, csak néha volt egy pici hiányérzetem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése