2011. január 4., kedd

Kristina Springer: The Espressologist

Hogy mi az eszpresszológia? Ezt legjobban a 17 éves Jane Turner tudja, aki iskola mellett, bár gyakrabban inkább iskola helyett egy kávézóban dolgozik bárosként, és szabadidejében egy füzetet vezet arról, hogy milyen vendégek, milyen kávét isznak. Na ez az eszpresszológia alapja. Gyakorlatilag amint meglát egy vendéget, már a személyiségéből ki tudja találni, hogy milyen kávét fog rendelni. Amikor pedig elkezdi az embereket a kávérendelésük alapján párosítani, és a párosítások sorra be is jönnek, az eszpresszológia egyre népszerűbb lesz. Körülbelül olyan mint egyfajta szerelmi horoszkóp, és még működik is. Nagyon is jól. Az üzlet menedzsere is felfigyel a dologra, és négyhetes eszpresszológia rendezvénysorozatot indít a kávézóban, amitől igazán beindul az üzlet! Akkor miért van az, hogy Jane egyre nehezebben viseli a dolgokat? A tévés szereplés miatt? Vagy mert sikerült összepárosítani a leghelyesebb vendégét, akit amúgy magának akart, a középiskolai ellenségével? Vagy mert a legjobb barátnője, Emily odáig van az ultrahelyes Cam-ért? Nem inkább örülnie kéne, hiszen ő hozta össze őket?


Lehet hogy nem olyan szembetűnő a hasonlóság, de én végig olyan Emma-érzettel olvastam végig. Emma a kedvenc Jane Austen-om, és ő is ugye próbál párosítgatni, csak ő sokkal kevesebb sikerrel. Végig azt vártam, hogy mikor fog az egész eszpresszológia visszaütni, hiszen Jane saját magát az állandóan flörtölő Will-el akarta összepárosítani, pedig hiába nem illettek össze; Em és Cam között pedig nem volt megjósolva az elsöprő szerelem, Emily mégis végig azt sejtette, hogy az van... Na de nem akarom ellőni a poénokat, mindenki olvassa el magának, mert abszolút élvezetes kis olvasmány, egy pár órányi önfeledt kikapcsolódást biztosan nyújt, még ha többet nem is. Én nagyon szerettem, az Emma-érzet miatt is, meg önmagában is.

1 megjegyzés:

  1. Szia :) most fejeztem be a konyvet es azt szeretnem kerdezni hogy csak nekem tunt ugy mintha hianyoznanak reszek a konyvbol? Mert Cam es Jane kb 3szor talalkoztak mielott osszejottek...

    VálaszTörlés