2011. augusztus 31., szerda

J.K.Rowling: Harry Potter és a titkok kamrája

Idei terveim egyike, hogy újraolvasom az összes Harry Pottert, és aztán megnézem egymás után mind a 8 filmet, legkésőbb karácsonyig. Néha pedig írok arról a blogon, hogy mennyi mindent jelentett nekem a Harry Potter soksok évvel ezelőtt.


A második résszel kapcsolatban egyébként nem nagyon vannak emlékeim. Arra emlékszem, hogy az első rész zöld kiadását már rongyosra olvastam, amikor végre megkaptam a másodikat. A városban sétáltunk anyuval, kiskoromban egy napi program volt, lementünk egy picit sétálni, nézelődni, megcsináltuk a napi bevásárlást, mert tömegesen pusztítottuk a zsömléket. És persze állandó célpont volt a könyvesbolt is, ahol egyszer csak megláttam a Harry Pottert és a titkok kamráját, és azonnal meg is vetettem. Talán azonnal el is olvastam, már nem emlékszem:D


Ezt a részt is minimum 10x olvastam már, pedig utólag visszagondolva ezt a részt szerettem az első négyből a második legkevésbé (ha bárkit érdekel a kedvenceim sorrendje: 4,1,2,3; az utolsó hármat azért nem vettem bele, mert azokat már nem volt időm újraolvasni). Emlékem abból az időből pedig már csak annyi van, hogy utána nyáron voltunk valahol családostul nyaralni, és volt ott egy velem egykorú lány, aki szintén sokat olvasott, és ismerte a HP-t. Ami akkor hatalmasnagy szám volt, mert akkor még egyáltalán nem volt népszerű, nem volt kiakadva tőle az irodalomtanárom, az iskolában sem ismerte senki. Szóval jó volt valakivel a Harry Potterről beszélgetni. A lányból egyébként még annyira emlékszem, hogy ő akkor éppen Woodhouse-tól olvasta a Tüzes vizet, és a nyaralásunk után (vagy alatt?) nekem is meg kellett vetetnem azt a könyvet, amit aztán még ezernyi másik követett (Köszönöm, Jeeves :)).


És még két dolog, amit régen is és most is nagyon szerettem ebben a részben: az Odú, annyira imádom a Weasley családot, ezer örömmel beköltöznék hozzájuk, egyszerűen imádnivalóak; Lockhart, mert ő egy elbűvölő ember :D, egyik kedvenc sötét varázslatok kivédése tanárom, de csak mert annyira idegesítő, hogy azt már imádom :D.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése