2011. június 5., vasárnap

Sarah Blakley-Cartwright: A lány és a farkas

A faluban megkondul a harang egyszer, kétszer, háromszor valakit megöltek. Negyedszer is megszólal… A gyilkos a Farkas. Amikor még a falvak olyan kicsik voltak, hogy mindenki ismert mindenkit, egy kislány harcolt, hogy meglelje a maga útját. Valerie nem jó kislány. Amikor a helyi vérfarkas kiszemeli magának, Valerie-nek lehetetlen döntést kell hoznia. Senkihez sem fordulhat, miközben választhat a rákényszerített házasság, és a szökés között igaz szerelmével. Az apja a helyi iszákos, az anyja irányítani akarja, és a többi lány – ők gyorsan boszorkánynak kiáltják ki. Ki menti meg Valerie-t? Meg tudja menteni saját magát? A klasszikus gyermekmese lebilincselő újragondolásában nehéz lehet megtalálni a happy endet.


Nem olyan rég megnéztem moziban a filmet, és egész jó volt. Megdöbbentően sok sráccal ültem egy teremben, pedig száz százalékig meg voltam arról győződve, hogy ez csajfilm, és maximum pár szerencsétlennek kell végigszenvednie a barátnőikkel, de nem. A film egyébként tetszett, a farkas extra bénára sikeredett, de ezen kívül látványos volt. Amanda Seyfried már a Veronica Mars óta gyönyörű, és a piros köpeny igazán hangulatos volt ebben a világban. Ezért is gondoltam, hogy érdemes lenne adni egy esélyt a könyvnek. De ez utóbbi hiba volt.


Ami ugyanis tetszett a filmben, az hiányzott a könyvből. Biztos az is probléma volt, hogy már ismertem a befejezést, de nem éreztem át a leírásokat, meg a "félelmetes" helyzeteket, nem volt meseszép piros köpeny, és nem tudom hogy lehet egy világmegváltó szerelmet kialakítani napok alatt. A filmben az volt a tetszős, hogy Peter mindvégig jelen volt, itt pedig egy kellemetlen alak, aki most tűnt fel újra, és valami gyilkosság is kötődik hozzá, de igazából senki sem képes megmondani, hogy miről a frászról van most szó. Az ennyire rejtély pasik pedig nekem nem jönnek be. Meg ami a filmben tetszetős volt, hogy a legnagyobb veszély közepén Valerie áll, és körülötte a káosz, az a könyvben annyira hülyén jött le, mármint mit áll ez ott, amikor körülötte halnak az emberek?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése