2011. május 22., vasárnap

Andrea Cremer: Nightshade - Az Őrzők

Calla Tor, a félig ember, félig farkas tizenéves lány sorsa szinte a születésekor megpecsételődött: miután befejezi az iskolát, Ren Laroche, a szívtipró vérfarkas társa lesz. Alig néhány héttel a kitűzőtt esküvő előtt azonban Calla, az Őrzők törvényeit áthágva, megmenti egy kiránduló fiatalember életét. És Shay Doren ellenállhatatlanul vonzza őt... A lány kételkedni kezd kijelölt sorsában és egész addigi életének értelmében. Ugyanakkor azt is tudja, ha a szívére hallgat, elveszíthet mindent. Még az életét is. Megéri-e a tiltott szerelem a legnagyobb áldozatot?


A Westendből kölcsönöztem, de igazából nem értem miért. Annyira soha nem akartam elolvasni, a fülszöveg sem ragadott meg, szóval simán meglettem volna nélküle. De az eladó néni külön felhívta rá a figyelmemet, és hát akkor legyen. Annyira nagyon nem bántam meg, mert gyorsan át lehetett pörgetni, meg voltak benne bizonyos dolgok, amik tetszettek, de sokminden már annyira nem. De akkor nézzük.


Egyrészt már a magyar kiadással voltak kisebb problémáim. Nem tudom, hogy az eredeti verzióban is ez volt-e a helyzet, de annyira összevissza volt ebben minden, hogy néha nem tudtam kiigazodni a dolgokon. Hiányzó gondolatjelek, nem lehetett eldönteni, hogy melyik mondatot mondják ki hangosan, és melyiket gondolják. Meddig tart a párbeszéd rész, és mikortól kezdődnek a leírások. Szóval lett volna mit átszerkeszteni. Nem mintha így nem lehetett volna érteni, de engem kifejezetten zavart. És eddig mindösszesen két Egmont Dark könyvet olvastam, de ha a harmadikban is felfedezem, hogy más nevet adtak valamelyik szereplőnek (a Köddé váltakban is volt ilyen), akkor ezt kinevezem a kiadó névjegyének. A 434. oldalon ugyanis Shay-ből egy pillanatra Shane lesz, biztos már besokaltak attól, hogy oldalanként 5x kell leütni a srác nevét.


Aztán ami iszonyatosan zavart, az a rengeteg utalás a szexre. Én komolyan nem értem, 17 évesek vagyunk, most kaptuk meg életünk első csókját, rögtön két pasitól is, és mindkét esetben az a következő gondolat, hogy nem fogunk tudni leállni. Na most mivan? Persze biztos velem van baj, amiért szerintem nem így működnek a dolgok, de szerintem akkor sem így működnek. A legdurvább részemről az volt, amikor életveszélyben vagyunk, sietnünk kellene még állat, de azért segítsd már le rólam ezt a ruhát, mert még előtte át akarok öltözni... és fúh, ha már nincs rajtam felsőrész, mégiscsak mennyire közel van az az ágy... Na ilyenek után kívántam azt, hogy nyírják ki az összeset, ezek nem érdemelnek szabadságot, meg boldog életet, ha ennyire eszméletlenül idióták.


És aki még halálra idegesített, az Shane... akarom mondani Shay. Az ugye nyilvánvaló, hogy most egy újabb szerelmi háromszögnek lehetünk tanúi, és persze az sem kérdés, hogy Calla kit fog választani. De én Shay-től egyszerűen a falat tudtam kaparni. Nem mondom, néha Callától is falra tudtam mászni, na de hogy egy ennyire meggondolatlan pasit fogjon ki magának. Nem tudok rá mit mondani, Shay egyszerűen nem gondolkodik, nem véletlen, hogy állandóan bajba keveri magát. Oké, nagyon lazák vagyunk, nem félünk semmitől és senkitől, és tényleg iszonyat nagy arcnak gondoljuk magunkat, de ez minden ami ebben a karakterben benne van. Az meg egyszerűen nevetséges, hogy milyen hülye indokkal találkozgat vele Calla: "azt mondták töltsek vele időt..." Aha, na persze. De az alig tűnik fel valakinek, hogy Calla gyakorlatilag tesz mindenre és mindenkire, csakhogy ennek a hatalmas "parancsnak" engedelmeskedjen, és hogy mennyire kamu ez az egész.


De azt is mondtam, hogy voltak benne olyan részek, amik érdekeltek is. Konkrétan engem az egész farkastörténelem háttere érdekelne, hogy mi is a valódi helyzet az őrzőkkel, keresőkkel, figyelőkkel. Mert egyelőre még nem igazán derült ki, hogy kik a jók, kik a rosszak, meg hogyan is működik ez az egész rendszer. Azt egyelőre kérdésesnek tartom, hogy elolvasom-e a folytatásokat, de ha igen, akkor azt csakis emiatt a háttértörténet miatt. Az valahogy nem tud érdekelni, hogy mi lesz Callával, meg a szerelmi sokszögével.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése