2011. május 8., vasárnap

Kim Harrison: Pale Demon

Ez a Hollows/Rachel Morgan sorozat 9 része, szóval meg sem próbálok írni a történetről, és igen, minden tele lesz spoilerrel, de muszáj emlékeznem minderre, mert a 10. részre megint egy évet kell várnom. Erre a kötetre is csaknem egy évet vártam, ennek ellenére mégis március eleje óta olvasom. Valahogy most nem tudott beszippantani, meg olyan nehezen indultak be a dolgok. Egyrészt már lassan tényleg nem tud érdekelni, hogy most Rachel jó-e, annak ellenére, hogy gyakorlatilag fekete boszorkány, vagy hogy mit akar csinálni a boszorkányok gyülekezetének nevetséges bandája. Trent pedig valami elf küldetésre indul, és ehhez valamiért szüksége van Rachel-re, de az idő nagy részében mogorván gubbaszt, vagy keveri a szart. És Rachel gondolatain pedig már végképp nem tudok kiigazodni, legalábbis ami Trentet illeti. Ja, Pierce pedig még mindig rohadtul idegesít!


Aztán valami történt, mert a könyv második felét imádtam, és egy nap alatt végigpörgettem, pedig az első felével csaknem két hónapot töltöttem. Onnantól, hogy Rachel tárgyalása már az orrunk előtt volt, valahogy minden megváltozott. Kezdve ott, hogy Jenks és Ivy elbúcsúztak Racheltől. MIVAN? Oké, kilátástalannak tűnt a helyzet, de ezt valahogy nem tudtam hova tenni. Szóval szerintem Rachel elég sok pöcegödörből kimászott már, hogy nem kéne ilyen drasztikusra venni a formát, és akármennyire a háttérbe vannak szorulva Ivy-ék, valahogy sosem éreztem azt, hogy Rachelnek ne lenne rájuk szüksége. Szóval remélem ez valami pillanatnyi dolog volt, mert a következő részben még ugyanúgy fennállhat ez a búcsú-dolog, az pedig nagyon fájna. Oké, hogy a dolgok most már egészen máshogy alakulnak, mint az első részekben, de szerintem nem azt az irányt kellene felvenni, hogy akkor csak Rachel legyen Jenks és Ivy meg a templom nélkül.


Vicces volt, hogy gyakorlatilag egy köteten belül letudtuk Pierce-t, legalábbis remélem, volt egy kicsi Algaliarept-Rachel, aminek szerencsére az az eredménye, hogy nem lesz semmi, meg volt egy kicsi Trent-Rachel is, ebből még remélem lesz valami. Én már kezdettől fogva, vagyis onnantól, hogy nincs Kisten, Trentnek drukkolok. És annak ellenére, hogy a kötet eleje egy picit WTF volt, főleg hogy Rachel úgy leszidja mint állat, a következő pillanatban már képes feláldozni magát, csakhogy megmentse Trentet. Na aztán ott van Ku Sox, azt hittem azért hozták be, mert már nincs semmi izgalom Rachel életében, Algaliarept átment jó pasiba, Newt kiszámíthatatlan ugyan, de kedves amikor nincs megkattanva, hát hozzunk be még egy démont. De elvileg gyorsan le is zárták ezt a szálat, mert nekem nem hiányzik egy jellegtelen hisztis gyilkológép nappal is szabadon mászkáló démon. Trentet mondjuk ki tudtam volna nyírni, de Rachel persze megbocsát neki, mert mint kiderült mindent azért csinált, hogy Rache-en segítsen, meg még utána vagy 3x megmenti az életét, és ilyenkor azonnal el kell felejteni, hogy nem tudom hány ember és pixi élete veszett kárba egy meggondolatlan cselekedet során. Ami még csak nem is volt meggondolatlan.


Amiért várom a következő részt, az annyi, hogy fogalmam sincs milyen irányt fog venni mostantól a sorozat. Biztos nem olyat, amilyenre számítok, mert szerintem Harrison már úgy van vele, hogy annyi szarba belerángatott mindenkit, hogy ha nem történik valami hatalmas dolog, akkor már nem is fogjuk élvezni a kötetet. Pedig én egy-két nyugis kötetet nem bánnék, legalább ilyen apróbb dolgok is rendezve lennének, mint David farkasügyei, amit elég rendesen hanyagolunk, meg Glenn is nagyonnagyon hiányzik. Mert ugye az van, hogy Rachel megkapta a lehetőséget Trent-től, hogy van marad normál boszorkány, minimális képességekkel, de legalább nem kell a démonokkal számolnia, vagy feladja a békés életét, és az lesz, ami valójában. Vagyis vissza a démonokhoz, elvégre Rachel is az. Kérdés az is, hogy akkor most mi lesz Jenks-szel és Ivy-val? Remélem maradnak ugyanúgy, ahogy eddig voltak és ez a búcsú nem jelentett semmit. És abban is bízom, hogy Rachel talál egy normális pasit (Trent?), akivel nem másfél kötetet bír csak a kapcsolatuk... Na jó, igazából abban bízom, hogy Rache nem csak keresztanyja lesz Lucy-nak, hanem anyja helyett anyja, és Trentnek fog dolgozni, néha veszekednek, mert még mindig szemünk előtt lebegnek a morális kérdések, hogy mi jó és mi rossz, belekeverednek néhány húzós helyzetbe, és boldogan élnek míg meg nem halnak. De ez biztos nem az a sorozat :D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése