2011. május 8., vasárnap

Kirsten Hubbard: Like Mandarin

Mandarin a város ribanca, mindenki éhes szemekkel figyeli őt, utálják őt, vagy irigykednek rá, mindegy, a lényeg, hogy mindenki róla beszél. Grace-t azonban lenyűgözi Mandarin, a szépsége, a természetessége, arról álmodik, hogy egyszer olyan lehessen, mint ő. Egy iskolai project össze is hozza őket, és onnantól nem lehet megálljt parancsolni a bimbózó barátságuknak. De vannak olyan dolgok, amik tönkre is tehetnek egy ilyen barátságot, a hazugságok, az elhallgatott titkok, az árulás. És Grace-nek túlságosan is hamar észre kell vennie, hogy Mandarin egyáltalán nem az a gondtalan, vidám lány, amilyennek mindig is képzelte.


Szintén Contemps, szintén soha nem kerítettem volna rá sort, ha nincs a Contemps challenge. Ez Kirsten Hubbard első regénye, de szerettem olvasni, és jövőre jelenik meg a következő, Wanderlove címmel, amit máris felvettem várólistára. Remélem jövőre is lesz Contemps, igaz nem mondhatnám pénztárcakímélőnek, de rengeteg olyan könyvet ismertem meg, amit egyébként nem vettem volna kézbe, mert nincsenek benne fantasy elemek mondjuk. De igazából nem is kellenek. Mert Mandarin és Grace barátságát annyira valódinak éreztem. Igazából nem is tudom mennyire lehet ezt barátságnak nevezni, mert Grace részéről ez egy gyerekkora óta tartó rajongás volt mindig is, amit Mandarin iránt érzett. Amikor pedig jobban megismerte, sokkal inkább éreztem azt, hogy valójában utálja Mandarint, csak az tartja őket össze, hogy a fejében valamit elképzelt a tökéletes barátságukról, és még mindig ragaszkodik ehhez az álomképhez.


Pedig Mandarint mindenki ismeri, mindenki tud róla valamit, igaz a nagy része csak szaftos pletyka. Márpedig ezeknek egyáltalán nem szabad hinni, és erről Grace tudna legtöbbet mesélni. Hiszen Mandarin egyáltalán nem olyan, mint amilyennek az emberek leírják, vagy éppen amilyennek Grace elképzeli. Pedig utóbbi szöges ellentéte a pletykáknak. Mégis az igazi Mandarint senki sem ismeri. Legalábbis egészen mostanáig senki sem ismerte.


Van egy másik szála a történetnek, az Grace családja. Az anyjával nem nevezhető felhőtlennek a viszonyuk, és a lánynak van egy kishúga, Taffeta, aki látszólag minden, ami Grace nem. Úgy tűnik ő fogja valóra váltani anyjuk álmát, amit Grace hétévesen elbaltázott. Én igazából nem bántam volna, ha ez a szál kapta volna a nagyobb figyelmet, de még így is sok dolog megváltozott Grace családjában, Mandarin miatt is, és ez pozitív.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése