2009. szeptember 26., szombat

Philippe Petit: Felhőkkel táncoló


Azaz drótkötélen az ikertornyok között. Amolyan lélegzetelállító élménybeszámoló arról, hogy miként jött az ötlet, és miként hajtotta végre az elhatározását ez a 24 éves francia kötéltáncos, hogy átsétáljon a World Trade Center ikertornyai között. Mindez képekkel dokumentálva.



Mit ne mondjak, bámulatos volt olvasni. Igazából egészen odáig, amíg a levegőben nem volt, le sem bírtam tenni a könyvet. Elképesztő, hogy mekkora elhatározás, mennyi tervezgetés, mennyi munka, mennyi álmatlan éjszaka állhat egy ilyen tett végrehajtásának a hátterében. Szinte végig izgultam, hogy mi lesz, vajon hogyan fogják megoldani a nagy tettet. Igazán élvezetes volt olvasni. Aztán onnantól, hogy Philippe rálépett a kötélre, már egy kicsit máshogy éreztem. Megpróbálta leírni, hogy milyen érzés lehetett többszáz méterrel a föld fölött a semmiben, a felhők között, meg a madár... És én ezt nem tudtam átérezni. Persze mondhatnám azt, hogy az író egyébként is csak egy kötéltáncos, meg egy utcai zsonglőr, és mit ért ő az irodalmhoz. De nem teszem, mert egészen odáig, amíg a tények talaján mozog, teljesen érdekes az olvasmány. És éppen ezért ajánlom azoknak, akiket érdekel, hogy miként lehet kivitelezni egy ilyen mutatványt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése