2009. szeptember 1., kedd

Philip Pullman: Északi fény (Az arany iránytű)


...mivan? Kicsit össze vagyok zavarodva könyvcímeket illetően, mert most hogy így jobban megnéztem a borítót: "nemzetközi bestseller ÉSZAKI FÉNY nicole kidman és daniel craig főszereplésével már a mozikban is. a film címe AZ ARANY IRÁNYTŰ". Eddig nem gondolkoztam el nagyon rajta, úgy gondoltam, hogy Az arany iránytűt olvasom, de akkor ez lehet hogy most Északi fény. Tökmindegy, a sorozat címe az Úr sötét anyagai, mint a borító hátoldaláról megtudtam...



Tehát most ezt olvasom, egyelőre még csak az első rész van befejezve, de majd szépen sorban jön a többi is. Azért kezdtem el olvasni, mert még valamikor tavaly megnéztem a filmet, amiről úgy kb nem tudtam semmit. Van benne kislány, van benne Nicole Kidman, biztos jó. És abszolút pozitív élmény volt; magyarán nagyon tetszett. Néhány hónappal később megláttam egy barátnőmnek a könyvespolcán, és említettem, hogy ennek láttam a filmjét, annyira jó volt. De szerinte ezt csak azért gondolom így, mert még nem olvastam a könyvet, hiszen az még sokkal jobb (ahogy ez lenni szokott). Szóval valahogy így jutottam el most, sok-sok idővel a film, és a barátnős beszélgetés után, hogy megtudjam, miről is van szó.



És hogy igaza van-e annak a bizonyos barátnőnek? Az a probléma, hogy nem tudom, ugyanis már csak halványan emlékszem a filmre. A történet az úgy nagyjából stimmel: van egy világ, ahol az embereknek van egy elválaszthatatlan társuk, az úgynevezett daimónjuk, mely valamilyen állat alakját ölti fel. Persze gyerekkorukban még nincsen meghatározott alakjuk, és bármilyen alakot felölthetnek, de a későbbiekben már csak egy bizonyos állat képében jelennek meg. Az oxfordi Jordan kollégiumban nevelkedő Lyra daimónját Pantalaimon-nak hívják, és egy csínytevésüknek köszönhetően kihallgatnak néhány fontos beszélgetést, sőt még azt is megakadályozzák, hogy megmérgezzék Lyra nagybátyját. Azonban hiába kéri ezek után Lyra, hogy vigye el magával az északi sarkra, ez a bizonyos nagybácsi hajthatatlan.



Nem sokkal később egy bizonyos Mrs Coulter érkezik a kollégiumban, aki viszont szíves-örömest elviszi Lyrát azzal az ígérettel, hogy majd elmennek az északi sarkra, ha előbb megtanul pár dolgot. Később azonban Lyra rájön, hogy ez a látszólag gyönyörű és kedves hölgy valójában nem az, akinek mutatja magát, és jobbnak látja, ha elmenekül. Innen pedig kezdetét veszi a kaland, mely egészen az északi sarkig és onnan pedig egy másik világban folytatódik. Lyrának segítségére lesz az a bizonyos címadó "iránytű" is, az aletiométer, mely megmondja az igazat, és amit egyedül Lyra tud mindenféle nehézség nélkül megérteni.



Azon gondolkozom közben, hogy az lenne igazán jó, hogyha még egyszer megnézném a filmet. És akkor tényleg el tudnám dönteni, hogy a film az tényleg olyan rossz, mint amilyennek a könyv olvasása után gondolja az a bizonyos barátnőm, vagy a könyv ismerete mellett is jó lesz. Minden lehetséges. :) Az viszont egészen biztos, hogy a film és az első kötet vége teljesen más, ugyanis én nem emlékszem a filmből egyáltalán olyan jelenetekre, amik az utolsó pár oldalon vannak. De lehet hogy azt már át akarták csúsztatni a következő filmre. Már ha lesz következő film. Szerintem nem lenne rossz! Most viszont még vár rám a következő könyv is...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése